Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Missförstånd
Harmonica mike:
Tjenare Maxen.
Lyssnar på senaste verren.Jag tycker som så:
Har man bra trummor,så skall dom höras.Mixen är i bra balans nu,och jag ser denna som färdig.
Munspelet sjönk in lite bättre i låten,jo det kanske var liite för högt tidigare :)
Så upp med låten på färdiga,mixen håller tycker jag.
Mycket starkt jobbat!
Mike
MaxB:
--- Citat från: mahan skrivet 14.09.2009, 21:44:00 ---...... o traktorn, fan va kul låtalster! Koppla in ett riktigt traktorljud på ett spår så får vi ett ännu bättre grepp om vad det är fråga om! :D
--- Slut citat ---
Du är nära sanningen. Jag filmade traktorn då den helgen efter kom på vägen till oss och jag filmade då den slog ute på åkern.
Och jag spelade in traktorljudet på åkern med Zoom H4. Tänkte spara det till musikvideon :lol:
equality:
Var nog några versioner sedan jag lyssnade och det har hänt en del. Låter bra. Jättebra munspelslir, orgel, sång, trummor(!) och text! Sången skulle upp något i mixen och det raka basliret funkar men vore intressant att höra mer jamaicabas lite mer som det svänger på slutet och med utelämnad etta (är det väl?).
Plinka:
Underbar och trivial text och go sång!
MaxB:
Om ingen kommer med mer tips innan imorgon lägger jag upp den bland färdiga. Snacka om att jag tar tid på mig! :P
Ny mix 2009-09-22 - lagt trummorna nån millisekund tidigare och eq:at annorlunda samt klippt bort lite i basen i sista delen.
MaxB_Missforstand_feat_Klemme_on_drums_ver9.mp3
[mp3=200,20,0,3eft]http://max.shivas.se/music/MaxB_Missforstand_feat_Klemme_on_drums_ver9.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida