Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Mats Löfgren - Why don't you come

<< < (3/9) > >>

Eddi:
Lyssnat igen och ´måste bara kommentera att det hela är superbra (med tidigare invändningr) gillar Mats röst mycket.
Eko

Dividend:

--- Citat från: Eko skrivet 21.08.2009, 01:05:19 ---Lyssnat igen och ´måste bara kommentera att det hela är superbra (med tidigare invändningr) gillar Mats röst mycket.
Eko

--- Slut citat ---

Coolt :) Verkar som jag skall till stockholm runt den 5e. Hoppas vi kan ses då, kanske på kräftskivan. :)

--- Citat från: equality skrivet 20.08.2009, 18:04:42 ---Låter mycket Dividend (känsligt, melodiöst, filmiskt, lite trevande). Mats röst var en ny bekanstskap. Personlig, behaglig röst utan åthävor. Mycket bra!

--- Slut citat ---

Ja, han sjunger bättre än jag och Eko tillsammans :D Grymt bra behandling av min ursprungliga sångmelodi.
Att det låter Dividend tycker jag är bra. :) Fast man vill ju inte heller hamna i ett fack..

SOm tur är verkar i alla fall mitt tonspråk utvecklas...

ARbetar på de här "eminescu"-visorn när jag hinner och har inspiration. FÅtt nya sångfiler från stockholm för både denna (ty ett ord uttalades fel, petitess iofs) och Up to the star.. Så nåt slags finalmix kommer väl upp under helgen

Dividend:
Ok

NY MIX! (nr 2)

Osynk på andra versen fixat, kanske med vissa artefakter.   :unsure: (Attans knep och knåp var det, så berätta gärna om jag missat nåt inför sista mixen.)
Fixat instrumentnivåer - eller rättare sagt - återgått till förinställda värdena. Lät bäst så.
Hornen får nu vänta till slutet innan de börjar spela.
Förstorat rummet ett antal m^3...
mm mm

Ge gärna åsikter och mixmässiga råd :) Den är inte alls färdig, kanske ligger Mats lite högt i nivå fortfarande
Vad tycker ni?

/Per

Hellback:
Jag tycker det här är bra och intressant att lyssna på.
Bra jobbat med arrangemangen!

En sak dock.
Jag tror att du skulle tjäna på att låta sångaren komma tillbaks och köra låten en gång till innan publicering.
Det låter inte som den sitter riktigt hos honom. Den känns inte naturlig i leveransen utan mer som en som sjunger en låt han nyss lärt sig.
Han har helt rätt röst till låten och det här är bra. Men en gång till och du har något som du inte kommer ha förbehåll när du lyssnar på om ett år.
Sen (språkpolis) vineyards uttalas inte (fonetiskt) wajnjard utan vin-jard. Kort v. och eftersom sången är så naken så blir det så tydligt.

Mixmässigt skulle jag backa reverbet lite och rulla av lite lågbas. Det påverkar inte djupet i rösten men gör den lite tydligare.

Dividend:

--- Citat från: Hellback skrivet 21.08.2009, 21:21:18 ---Jag tycker det här är bra och intressant att lyssna på.
Bra jobbat med arrangemangen!

En sak dock.
Jag tror att du skulle tjäna på att låta sångaren komma tillbaks och köra låten en gång till innan publicering.
Det låter inte som den sitter riktigt hos honom. Den känns inte naturlig i leveransen utan mer som en som sjunger en låt han nyss lärt sig.
Han har helt rätt röst till låten och det här är bra. Men en gång till och du har något som du inte kommer ha förbehåll när du lyssnar på om ett år.
Sen (språkpolis) vineyards uttalas inte (fonetiskt) wajnjard utan vin-jard. Kort v. och eftersom sången är så naken så blir det så tydligt.

Mixmässigt skulle jag backa reverbet lite och rulla av lite lågbas. Det påverkar inte djupet i rösten men gör den lite tydligare.

--- Slut citat ---

Tack för comment. Ja, fan om inte mix1 lät bättre innan jag började klippa och ha mig med hans insjungning av andra versen  :D Får be MAts sjunga in igen om ett tag :)
Sant om vinjard :)
Backa reverbet? Innebär? Mindre i mixen? Rulla av lite lågbas kommer att ske :)

Tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion