Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Mats Löfgren - Why don't you come
Tokai:
Vemodigt och fint. Kul att höra en röst till dina kompositioner. Irländskt, som HM sa. Tycker kanske att sångaren betonar sista orden i fraserna lite för mycket. Sen vore det kanske skojigt att ha med nåt slagverk, allt från en triangel till en bastrumma (heter det så i orkestervärlden, bastrumma alltså?)
Dividend:
Ny mix! (nr 3)
Börjar låta färdig nu :) Återgick till förra sångspåret och ändrade tempo succesivt istället för att klippa upp sången. Låter jättebra!
Sänkte även Mats lite till i mixen och minskade på basen. Sänkte reverbet.
/Per
Tokai: SLagverk blir det inte här. Kanske ber jag sångaren sjunga in igen om en vecka och tar då med mig alla råd om sången. Tack! Ja, det kallas bastrumma om det är en bastrumma :) Wagnerkaggen är väl en bastrumma t ex :)
cykeln:
Kul med ett projekt kring en diktare jan inte hört talas om - tack för det!
Lite sorgesamt - höstfärger - (den andra höstvisan på demo)
Fin sångmelodi
Bra orkestrering - men kanske något parti skulle kunna vara med lite färre instrument - låta sången vara helt i fokus
Bra sång - kunde vara något lite högre i volym
Bra!
Dividend:
--- Citat från: cykeln skrivet 22.08.2009, 13:58:56 ---Kul med ett projekt kring en diktare jan inte hört talas om - tack för det!
Lite sorgesamt - höstfärger - (den andra höstvisan på demo)
Fin sångmelodi
Bra orkestrering - men kanske något parti skulle kunna vara med lite färre instrument - låta sången vara helt i fokus
Bra sång - kunde vara något lite högre i volym
Bra!
--- Slut citat ---
Ja, "swallows take to flight!" associerar ju till hösten. Jag tänker samma :)
Det finns ett parti med enbart cello och fagott + sång. Möjligt att cellon ligger lite högt och Mats lite för lågt. Laddar genast upp en ny version om det låter bättre efter ändring :) Många verrar blir det, men den sista för veckan...
Tack skall du ha!
Dividend:
Klar! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida