Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Mats Löfgren - Why don't you come

<< < (2/9) > >>

egghuvud:
Vackert. Som vanligt förstår jag mig inte riktigt på tonspråket (vilket naturligtvis handlar mer om mig och inte behöver betyda ett smack :))
Det finns en melodi, men den bärs inte fram av de mer improviserade orkesterdelarna där instrumenten liksom på måfå söker sig fram i olika harmonier och uttryck. Det blir rörigt, lite kaotiskt och ger mig inte alls den känsla jag skulle vilja ha. Jag får liksom inte "tag i det" Hmm vet inte vad jag skall säga, det stör mig lite samtidigt som det inte lämnar mig oberörd. Så kan det ju vara med musik.  :)

Harmonica mike:
Kanon blir mitt utlåtande.

Tycker instrumenteringen runt sången gör det hela till en komplett enhet.Jag får Irländska vibbar.
Bra sjunget,lite darr på sista fraseringen,mera osäkerhet än darr..I övrigt - kanon som sagt!
Mycket skön pipa,lite rys här också.

Grymt collab!!!

Mike

Dividend:

--- Citat från: RMX skrivet 20.08.2009, 00:26:47 ---Det här låter riktigs najs!!! Jag har kommentarer på sången, men inte musiken.... sången känns kanske något stark överlag och något "basig". Det känns som den står ut ifrån övrig musik, lite omotiverat mycket. Jag diggar temat och känslan i allt, vilket följer den här sviten väldigt väl! Ibland är orden lite svåra att höra, men det får man köpa tycker jag. Sånginsatsen är bra, behöver kanske komprimeras lite mer och sänkas i volym, då sitter den nog där den ska.

--- Slut citat ---

ok, ned i nivå, komprimera lite till och kanske eq:a bort lite bas då?

Javisst är sånginsatsen bra!

Tar med mig dina förslag till nästa (sista?) rundan

Dividend:

--- Citat från: egghuvud skrivet 20.08.2009, 11:16:22 ---Vackert. Som vanligt förstår jag mig inte riktigt på tonspråket (vilket naturligtvis handlar mer om mig och inte behöver betyda ett smack :))
Det finns en melodi, men den bärs inte fram av de mer improviserade orkesterdelarna där instrumenten liksom på måfå söker sig fram i olika harmonier och uttryck. Det blir rörigt, lite kaotiskt och ger mig inte alls den känsla jag skulle vilja ha. Jag får liksom inte "tag i det" Hmm vet inte vad jag skall säga, det stör mig lite samtidigt som det inte lämnar mig oberörd. Så kan det ju vara med musik.  :)

--- Slut citat ---

Tjena egget. Jag försöker aldrig göra ett komp som "bär fram" såvida jag inte gör pop/rock, eller väldigt pampig musik. Inget är improviserat.
Tack för comment. Alltid kul när du dyker upp :)

--- Citat från: Avslappnad skrivet 20.08.2009, 05:59:27 ---Jahaja, en ny bekantskap! :) Mycket bra stycke och en härligt framförd sång! :) Det är mäktigt trots eller kanske tack var sin återhållsamhet och jag föll pladask.

På några få ställen ligger sång och musik i en liten osynk men annars är det lika kompetent och uppfinningsrikt som det brukar vara. :)

--- Slut citat ---

Ja , där finns osynk på andra versen. Får ta med det till andra rundan...

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.08.2009, 11:32:00 ---Kanon blir mitt utlåtande.

Tycker instrumenteringen runt sången gör det hela till en komplett enhet.Jag får Irländska vibbar.
Bra sjunget,lite darr på sista fraseringen,mera osäkerhet än darr..I övrigt - kanon som sagt!
Mycket skön pipa,lite rys här också.

Grymt collab!!!

Mike

--- Slut citat ---

Tack, mike :)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 20.08.2009, 08:37:03 ---Så sällsamt vackert :wub:

Musik och en djup sammetsröst i harmoni, jag ryser på det här.

Gott jobbat av er bägge, vill höra mer :P

/Marr

--- Slut citat ---

Tack till dig också Marre :)

--- Citat från: Eko skrivet 20.08.2009, 08:42:12 ---Det här blev väldigt bra Div och Mats. (10 ggr bättre än om jag kraxat) följsamt lungt och effektfullt. Håller med om att Mats röst kunde komprimeras och sänkas något för mer enhetlighet men överlag gifter sig de båda inslagen gott.
Eko

--- Slut citat ---

Ok, uppfattat! :) komprimera mera, och sänka lite :)

Tack för lyssning Eko, och ni andra!

/Per

equality:
Låter mycket Dividend (känsligt, melodiöst, filmiskt, lite trevande). Mats röst var en ny bekanstskap. Personlig, behaglig röst utan åthävor. Mycket bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion