Forum > Färdiga produktioner

Eko&Kornstad - Reason To Try

<< < (5/15) > >>

Kornstad:
Allteftersom jag lyssnat på denna så har den växt för mig. Riktigt kul projet det här!
Skall bli väldigt intressant att höra slutresultatet.   B)

Andréas

Eddi:
Jepp nu får du höra den med en fantastisk pipa Kornis - jag är helt lyrisk över vad du åstadkommit - hoppas andra tycker detsamma.

Yllet:
Visst ni är något på spåret.

Några tankar efter en kort genomlyssning:

* Bra sång och en ok låt
* Sången är ganska s-ig
* Trummorna känns programmerade och har ganska platt ljud
* Saknar drag i botten, var är basen?
* Gitarrljudet, inte så upphetsande.

Något att bygga vidare på? Javisst!

/Jon

Eddi:

--- Citat från: Yllet skrivet 19.10.2009, 00:51:08 ---Visst ni är något på spåret.

Några tankar efter en kort genomlyssning:

* Bra sång och en ok låt
* Sången är ganska s-ig
* Trummorna känns programmerade och har ganska platt ljud
* Saknar drag i botten, var är basen?
* Gitarrljudet, inte så upphetsande.

Något att bygga vidare på? Javisst!

/Jon

--- Slut citat ---
Tack Jon för snabb kommentar. Trummorna känns ganska programmerade - ja det är ju EZ DFH alternativet är väl livetrummor får väl se om någon känner sig manad. Gitarrljudet inte så upphetsande! Men det tycker jag trots allt - hur vill du att de ska låta? Saknar drag i botten var är basen - det finns ingen - tänkte att det skulle räcka med synthistorian men det kanske jag kan åtgärda med en riktig bas om det behövs vill säga känns rätt så bra som det är. S-igt sound på sången - ja det ska jag kolla framgick väl inte riktigt i min hörlursmixning.
Tack för bra kommentarer och för att du tror på låten.

jugas:
ett par spontana funderingar efter första lyssning...

låten växer efterhand...den ska va monoton...gillar sången o gurorna...men fick för mig att det skulle va snyggt med en ackegura också, som kompar...tror den kontrasten skulle kunna funka...

saknar också bas i ljudbilden...blir extra påtagligt - tror jag - just för att trumljudet är lite platt o tunt/vasst...går det inte att eq:a fram lite botten i EZ...??

/robert

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion