Forum > Färdiga produktioner

Eko&Kornstad - Reason To Try

<< < (4/15) > >>

asti:
Jag saknar också basinslagen (trummor och elbas)! Höj rejält!
Reverbet bör du nog dra ner lite på ändå, för nu låter det på gränsen till rundgång ibland.
Här gäller det nog att hitta en sångare med klös, här duger ingen mesig pessimist-skåning!  :)
Det svänger bra, så det kan nog säkert bli fint med lite rattande och en bra sångare!

Eddi:
Oj har denna dykt upp igen.
Ok det är alltså så här med den här låten att mina gitarrer har försvunnit någonstans i cyberspace trots att jag vet att jag sparade i Cubase som jag skulle.
Angående sångare så hade vi en på G och jag har fått ett utkast som jag gillade men sedan har det gått i stå av någon anledning.
Så HM jag får utreda lite - vill inte trampa någon på tårna men blir glad över ditt erbjudande.
Tokai - tack för tips på mixning och tricks med fler ljud.
Asti - tack för fina ord och ja en sångare med klös skulle vara bra hm.. kanske ska fråga CPG?

hogge:
Tycker det här låter som en kul idé..  Och visst bör Du fortsätta leta sångare till denna.. Kan bli riktigt spännande!

Avslappnad:
Låter riktigt bra. Skulle själv byta ut "nästan orgelljudet" mot en riktig orgel. Även temat blir lite väl tjatigt efter ett tag. Dock tror jag att det kommer att fungera (mycket) bättre när sången kommer på. :)

J*kligt snyggt tycker jag.

Dividend:
Låter synthigt (säkert (o)medvetet) om nåt instrument?

Inte läst några comments :D Men utvecklingsidéer, tja, jag tycker det låter bra. Gör den gärna instrumental med solon över hela rasket. I 4 minuter, och sen lite skriksång efter det :)

Jag hade föredragit nåt synthbeat, till det där ljudet, men det är säkert bara av gammal vana.. Nu kom du igång med gitarren. Detta är riktigt bra... Funkar instrumentalt

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion