Forum > Demolåtar

Avslappnad ft Harmonica Mike - 70-tals fusion eller Acid Jazz

<< < (2/7) > >>

Eddi:
Absolut 70-tal den där synten i andra halvan har jag inte hört sen Wetherreport tror jag - lite jobbigt att lyssna i lurar speciellt i början är det den där loopen som gör det kanske? Jäkligt tight för att vara 50ms men det är väl kvantat antar jag - fast jobbigt att lira jepp! Snygga lekfulla vandringar på tangenterna oxo.
Juste fusion JT

Avslappnad:

--- Citat från: Eko skrivet 16.08.2009, 23:21:32 ---Absolut 70-tal den där synten i andra halvan har jag inte hört sen Wetherreport tror jag - lite jobbigt att lyssna i lurar speciellt i början är det den där loopen som gör det kanske? Jäkligt tight för att vara 50ms men det är väl kvantat antar jag - fast jobbigt att lira jepp! Snygga lekfulla vandringar på tangenterna oxo.
Juste fusion JT

--- Slut citat ---

Tackar Eko! :)
Jag ruttnade på latencyn till slut och la örat vid strängarna när jag spelade in gitarren. Basen, flyttade jag ett litet snäpp manuellt. Den är dock inte bra än, det kommer. Ingen kvantisering på audion dock. Midin fick lite puffar men det var välbehövligt. ;)

Ny version finns med bättre flöjt, dock inte utlagd än.

Dividend:
Lägg gärna in en grön spelare för låten :)
Så slipper man pausen när det laddas ner...

Låten låter bra. Innovativ uppbyggnad som det ofta är i dina låtar. Den kom upp till nåt slags jazz-house. Proffsig ljudbild och känslan ger mig ett kompositionsmässigt sammanhängande intryck.  Alltså allt låter välordnat i valet av dynamikförändring. Melodier låter som avslappnad.

Gillade denna... :)

Avslappnad:

--- Citat från: Dividend skrivet 17.08.2009, 12:48:09 ---Lägg gärna in en grön spelare för låten :)
Så slipper man pausen när det laddas ner...

Låten låter bra. Innovativ uppbyggnad som det ofta är i dina låtar. Den kom upp till nåt slags jazz-house. Proffsig ljudbild och känslan ger mig ett kompositionsmässigt sammanhängande intryck.  Alltså allt låter välordnat i valet av dynamikförändring. Melodier låter som avslappnad.

Gillade denna... :)

--- Slut citat ---

Tackar Divi! :) Jazz-house, det låter det. :) Kul att du diggar. 

MaxB:
Ljud från 70-talet jepp. George Duke har använt dem och Weather Report så klart.
Ja de jammar, de små gossarna. Be dem fortsätta jamma.
Jag saknar en tung bas som pumpar tungt hela tiden.
Och trumloopen i början är lite hög -> han går på speed - de andra har rökt...  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion