Forum > Demolåtar

Avslappnad ft Harmonica Mike - 70-tals fusion eller Acid Jazz

<< < (3/7) > >>

equality:
Bra! Kul att lyssna på. Väcker en del minnen från 70- 80-tal med grupper som Kornet, Weather Report, Chick Corea...
Vilket tryck i trummorna! Tycker inte resten av ensemblen matchar det. OK om de trevar lite innan trummorna men
när de drar igång tycker jag resten måste låta supertajt och bestämt. Finns många bra ansatser men det  vill inte riktigt lyfta.
Jobba på med detta det finns ju en jäkla potential!

bow35:
Helt klart acidjazz. Det är trummorna som sätter det hela i den genren. Sen håller jag med om att trummorna öppnar scenen för de andra instrumenten och att de andra instrumenten måste våga ta plats på den scenen. Nu är det bara trummorna som gör ett ordentligt avtryck i min upplevelse. Förutom helhets-vibbarna som också är bra.

Wernborg:

--- Citat från: bow35 skrivet 17.08.2009, 23:23:39 ---Helt klart acidjazz. Det är trummorna som sätter det hela i den genren. Sen håller jag med om att trummorna öppnar scenen för de andra instrumenten och att de andra instrumenten måste våga ta plats på den scenen. Nu är det bara trummorna som gör ett ordentligt avtryck i min upplevelse. Förutom helhets-vibbarna som också är bra.

--- Slut citat ---

Härligt att nån mer fattar att detta inte är 70-tal utan tangerar betydligt senare stilar.  :D

Jobba på JT.

Avslappnad:

--- Citat från: MaxB skrivet 17.08.2009, 17:17:24 ---Ljud från 70-talet jepp. George Duke har använt dem och Weather Report så klart.
Ja de jammar, de små gossarna. Be dem fortsätta jamma.
Jag saknar en tung bas som pumpar tungt hela tiden.
Och trumloopen i början är lite hög -> han går på speed - de andra har rökt...  B)

--- Slut citat ---

Hehe tack MaxB! :) George Duke, där ser man. ;)

--- Citat från: equality skrivet 17.08.2009, 18:34:23 ---Bra! Kul att lyssna på. Väcker en del minnen från 70- 80-tal med grupper som Kornet, Weather Report, Chick Corea...
Vilket tryck i trummorna! Tycker inte resten av ensemblen matchar det. OK om de trevar lite innan trummorna men
när de drar igång tycker jag resten måste låta supertajt och bestämt. Finns många bra ansatser men det  vill inte riktigt lyfta.
Jobba på med detta det finns ju en jäkla potential!

--- Slut citat ---

Tack Equality! :) Jodå, det ska jobbas på detta när tid finnes. Husbygget kommer lite i vägen, igen...
Ska kolla då om jag kan "spänna upp" det hela lite grand.

--- Citat från: bow35 skrivet 17.08.2009, 23:23:39 ---Helt klart acidjazz. Det är trummorna som sätter det hela i den genren. Sen håller jag med om att trummorna öppnar scenen för de andra instrumenten och att de andra instrumenten måste våga ta plats på den scenen. Nu är det bara trummorna som gör ett ordentligt avtryck i min upplevelse. Förutom helhets-vibbarna som också är bra.

--- Slut citat ---

Tack Bow35! (eller kanske suur tänu) :) Acidjazz är inte riktigt en genre som jag lyssnar på men det låter spännande. Ska se om modet kommer.

--- Citat från: Wernborg skrivet 18.08.2009, 00:58:21 ---

--- Slut citat ---

Härligt att nån mer fattar att detta inte är 70-tal utan tangerar betydligt senare stilar.  :D

Jobba på JT.

--- Slut citat ---

Wernborg, sure thing! ;)

bow35:

--- Citera ---(eller kanske suur tänu)
--- Slut citat ---

Vad är det för språk och vad betyder det!?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion