Forum > Färdiga produktioner

Cykeln feat Avslappnad - Takin´Garritan for a walk (in the park)

<< < (3/8) > >>

asti:
Cykeln spelar en bolero, cykeln spelar en bolero
Med GPO, med GPO
och hela Garritans orkester

Melodi: Räven raskar över isen

:rolleyes:

Låter bra tycker jag! Det är väl basen/cellon, som redan nämnts, som skulle kunna varieras lite mer!
Det är spännande och roligt att försöka sig på lite större arrangemang! Skulle själv vilja få till lite bättre stråkljud!  :wacko:

cykeln:

--- Citat från: asti skrivet 15.08.2009, 16:30:28 ---Cykeln spelar en bolero, cykeln spelar en bolero
Med GPO, med GPO
och hela Garritans orkester
Melodi: Räven raskar över isen
 :rolleyes:
Låter bra tycker jag! Det är väl basen/cellon, som redan nämnts, som skulle kunna varieras lite mer!
Det är spännande och roligt att försöka sig på lite större arrangemang! Skulle själv vilja få till lite bättre stråkljud!  :wacko:

--- Slut citat ---

eller kanske
Cykeln spelar en bolero, cykeln spelar en bolero
Vi har fått nog, vi har fått nog
Nu får det inte bli flero!

Kul att det låter bra - Det var en rolig liten rackare den här Garritan - Rekommenderas som lekstuga!
Cellisten ska jag prata allvarsord med lite senare

Ny utökad version i trådhuvud

equality:
Hänt en del här. Pianodelen (The Park) börjar bra men några kvinter i vänsterhanden under B-delen låter lite underliga i mina öron (02:57 t ex). Kanske var detta mer tänkt att dema GPO 4 än som genomarbetad komposition? Helt ok. Annars brodera ut från temat i A-delen av The Park och gör om B-delen imho.  -_- :)

Avslappnad:
Kul! :) Hoppas att tipsen kom till nytta för längre blev den. Schysst pianospel! :)

Tack för att jag fick vara med på ett hörn! :)

Eddi:
Deta är humor från Orsa - bra klassisk humor - det låter verkligen som om de har roligt när de spelar och influenserna från folkmusiken finns med  speciellt i pianot allt har ett bra sound (säger en icke klassiker) men anslaget på cellon i första halvan låter inte bra (säger en gammal cellist) du har ju fått fram ett bra celloljud och anslag i slutet - gör om den delen själv inte kopierat alltså så tror jag det blir bra.

Vad kostade den däringa GPO´n ?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion