Forum > Färdiga produktioner

Cykeln feat Avslappnad - Takin´Garritan for a walk (in the park)

<< < (2/8) > >>

Rattlesnake:
Nämenvaf!  :D

Det låter ju kalas, tycker du lyckas få GPO att sjunga som vilken plugg som bara den! Första försöket, och du bryter redan mot panoreringskonventionerna dessutom!

Jag gillar Bolero, Bergakungens sal och jag gillar det här!
Det enda jag hör som kan förbättras är cellon/basen som låter kopierad över takterna, det blir för statiskt. Rita en velocitykurva som gör lite variation i anslaget så kommer det låta naturligare.

Instängdhet hör inte jag. Möjligen att instrumenten kunde spela i lite vidare register. Förslaget om en flöjt är bra, den skulle ligga en oktav högre och spela unisont med meldoditemat när stycket når klimax.

Välkommen in i den stofilistiska klassikerklubben!  :D

equality:
Kul Boleroliknande stycke. Cellofiguren blir lite tjatig till slut men snyggt med påbyggnaderna så småningom.
Anslagen på cellon låter konstiga i mina öron och ljudet generellt lite burkigt. Pizzicattona har jag svårt att ta ställning till då de är så höga i tonläge. Pianot är helt ok. Är det GPO? Blåset och stråkarna låter ju riktigt bra liksom pukorna. Ömsom vin, ömsom vatten alltså. Imponerar trots allt med tanke på priset. EWQLSO Gold är väl fortfarande "da shit" men mångdubbelt dyrare och GPO verkar ha närmat sig något i kvalitet. Jag kör nog enstaka samplingar från mitt gamla Gigastudio-bibliotek även fortsättningsvis.

cykeln:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 15.08.2009, 09:34:41 ---Nämenvaf!  :D

Det låter ju kalas, tycker du lyckas få GPO att sjunga som vilken plugg som bara den! Första försöket, och du bryter redan mot panoreringskonventionerna dessutom!
Jag gillar Bolero, Bergakungens sal och jag gillar det här!
Det enda jag hör som kan förbättras är cellon/basen som låter kopierad över takterna, det blir för statiskt. Rita en velocitykurva som gör lite variation i anslaget så kommer det låta naturligare.
Instängdhet hör inte jag. Möjligen att instrumenten kunde spela i lite vidare register. Förslaget om en flöjt är bra, den skulle ligga en oktav högre och spela unisont med meldoditemat när stycket når klimax.
Välkommen in i den stofilistiska klassikerklubben!  :D

--- Slut citat ---

Vad kul att du tycker det låter ok!
Du har helt rätt i fråga om cellon - den är kopierad - använde den som grund för att utveckla de olika temana - tanken är att sen fixa till den så att den blir mer varierad. Hur ritar man en velocitykurva?
Ska testa det där med flöjt
Tack för det välkomnandet - det värmer en gammal stofilifil!  :D

cykeln:

--- Citat från: equality skrivet 15.08.2009, 12:55:21 ---Kul Boleroliknande stycke. Cellofiguren blir lite tjatig till slut men snyggt med påbyggnaderna så småningom.
Anslagen på cellon låter konstiga i mina öron och ljudet generellt lite burkigt. Pizzicattona har jag svårt att ta ställning till då de är så höga i tonläge. Pianot är helt ok. Är det GPO? Blåset och stråkarna låter ju riktigt bra liksom pukorna. Ömsom vin, ömsom vatten alltså. Imponerar trots allt med tanke på priset. EWQLSO Gold är väl fortfarande "da shit" men mångdubbelt dyrare och GPO verkar ha närmat sig något i kvalitet. Jag kör nog enstaka samplingar från mitt gamla Gigastudio-bibliotek även fortsättningsvis.

--- Slut citat ---
Du har helt rätt i att cellon är tjatig och stel - användes som enkel grund för att utveckla temana - ska se hur jag kan utveckla den.
Alla instrument är GPO - eftersom priset var så pass rimligt så tänkte jag att det var kul att testa - i första hand för att få lite bättre stråkar på låtarna - inte så mycket för att ge mej på "klassiska" stycken - men det är kul att prova.

Avslappnad:
Midin levererad.  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion