Forum > Demolåtar

mahan - DONT YOU DARE

<< < (2/5) > >>

mahan:

--- Citat från: Dividend skrivet 09.08.2009, 19:43:54 ---Det här är ett tvättäkta exempel på transsibirisk järnväg ja :D
Låter som, vettesjutton. ZZtop-sång (typ) med synthpop som bakgrund. Det är intressant, och rätt bra om man har rätt inställning.
Blir väl kanske lite repetitivt (bakgrunden) efter ett tag. Saknar kanske en elgitarr :D eller mer dynamik kanske. Men det behövs kanske inte heller.
Kul låt!

--- Slut citat ---

Transsibirisk hjärnvägssång! :P :lol: :D
Snyggt ihopkopplat Per, ZZ top o russian railways, borde ju funka som fan!
Elguran får du ännu vänta på, men lovar att e på kommande. Repetivt då.... transsibiriska järnvägen e byggd på miljontals järnvägssyllar som återkommer repetativt... till all tur, och samma gäller min låt, det repetativa e det som håller låten på språng.... tror jag :P

Tack Per för lyssning o snygg komment  :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: Avslappnad skrivet 09.08.2009, 20:16:33 ---Johodu! :) Detta jenkade ju riktigt ordentligt. :D Ovanligt låt att komma från nära Obbnäs men icke desto mindre föll jag för den! Är ju förtjust i Phil Spectors reverbdränkta period så detta köper jag direkt. :) Du har många strängar på din lyra du... ;)

--- Slut citat ---
Tjou J!
Skönt att du köpte konceptet, Phil Spector ringde nyss o undrade hur jag gjorde detta konstvärk! :D
Och min lyra har 4-12 strängar, beroende på behovet, tyvärr har jag ingen ancändning för dom just nu.... men snaaaart! :D
Tack för snygg kommentar!

h.  johan

freddy:
Fast det låter bara trance/dance om introt typ. Trummorna och syntarna visst. Men sen är det gamla vanliga mahan i låtstil, text, sångstil osv. En av dina rocklåtar förklädd. Mig lurar du inte :P Känns faktiskt som jag hört detta förut från dig, hm..

Krya på dig och gör sedan denna rättvisa, detta är ju egentligen en av dina rocklåtar, eller hur? :D

mahan:

--- Citat från: freddy skrivet 09.08.2009, 21:02:38 ---Fast det låter bara trance/dance om introt typ. Trummorna och syntarna visst. Men sen är det gamla vanliga mahan i låtstil, text, sångstil osv. En av dina rocklåtar förklädd. Mig lurar du inte :P Känns faktiskt som jag hört detta förut från dig, hm..
Krya på dig och gör sedan denna rättvisa, detta är ju egentligen en av dina rocklåtar, eller hur? :D

--- Slut citat ---

Tjou Fredden!
Den kommentaren värmde :)
Den förklädde Mahan på språng, hehe :D
Klart att jag väntar på att få ta guran i famnen igen, få se om jag kan överge syntharna efter detta! ;)
Tackar Freddy för lyssningen o kommenten, uppskattas! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: Dividend skrivet 09.08.2009, 19:43:54 --- Saknar kanske en elgitarr :D eller mer dynamik kanske. Men det behövs kanske inte heller.

--- Slut citat ---

Tjou Per!
Glömde fråga dig om detta alster värt att riva vidare på, är ju ingen trancegubbe eller kännare på denna genre,
så kanske vore klyftigt att lämna området åt dom som kan ;)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion