Forum > Demolåtar

mahan - DONT YOU DARE

<< < (5/5)

mahan:

--- Citat från: Wernborg skrivet 20.08.2009, 17:02:35 ---Fin åttiotalskänsla. Trummorna är inte särskilt roliga dock. Särskilt soundet är tråkigt.
Tips på total makeover på beatet:
Bastrumma på alla fjärdedelar
En ganska låg och dov virvel på 2 och 4
En hihat som spelar växelvis stängd / öppen i åttondelar. Och sedan ett 3/8-dels delay på det.
Ett ganska standard housekomp alltså som jag tror skulle göra susen här.
Om basen sedan spelar grundtoner i fjärdedelar på 1 och 2 och lite småfill under 3 och 4 så kan du ringa Kylie direkt.
 :D

--- Slut citat ---
Tjou Wernis!
Jag tackar o bokkar, och särskilt för ditt minutsiöst upplagda tips på trumprogrammeringen!
Åttital e det fortfarande som rules, kommer väl aldrig ifrån det... ibland e det bra o ibland stinker det.
Men ska skriva ut dit tips och bena igenom det till en annan låt.

Tack o bokk för lyssning o superkommentar! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: MaxB skrivet 20.08.2009, 18:18:08 ---Oj oj oj vad du far fram med din musikvagn. Du går igenom massor av genres, lärorikt!
Är det liksom bara klaviaturmusik pga handskada?
Kul att höra musiken poppa upp!

--- Slut citat ---
Tjou MaxB!
Japp, det är klaviatur som gäller nån vecka framöver ännu... handskadan :angry:
Men visst e det kul att framkalla musikaliska objekt med klaviatur, och särskilt då det verkar gillas på flere ställen. Så visst ska vi låta musiken POPPA PÅ! :D

Tack för lyssning o komment!

h.  johan

Tokai:
Blev lite nyfiken på det här eftersom jag själv försöker göra ett försök i syntarnas värld.
Jag förmodar att man kan spela med båda händerna gipsade när det gäller syntmusik. Man kan använda t.ex näsan eller kanske också stortån med att trycka ner en miditagent för olika arpeggios. Nä, skämtar bara. Så enkelt är det inte. Man måste programmera det hela också. Kul att höra lite andra tongångar från dig :) Men som Wernborg så vist visar finns det recept för att göra låten häftigare och mer nutid.

mahan:

--- Citat från: Tokai skrivet 21.08.2009, 19:43:01 ---Blev lite nyfiken på det här eftersom jag själv försöker göra ett försök i syntarnas värld.
Jag förmodar att man kan spela med båda händerna gipsade när det gäller syntmusik. Man kan använda t.ex näsan eller kanske också stortån med att trycka ner en miditagent för olika arpeggios. Nä, skämtar bara. Så enkelt är det inte. Man måste programmera det hela också. Kul att höra lite andra tongångar från dig :) Men som Wernborg så vist visar finns det recept för att göra låten häftigare och mer nutid.

--- Slut citat ---

Tjou Tokai!
Kul att du tittar in på den armlöse o huvudlöse keyboardisten ;)
Denna låt kommer knappast att pysslas mycket mera med, nog för att Wernis recept kommer att användas i framtiden, men denna låt ska nog hålla sig till forntid, kompositören närmar sig 60-sträcket med god fart.  :D Ville bara testa olika sound och så blev det såhär.

Tackar för lyssningen och att du tog dig tid att kommentera! :)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion