Forum > Demolåtar
Flabb - Far away
Dividend:
Detta har gått från att vara en bra rocklåt, till andrapriset i min subjektiva tävling om de bästa collaben på KR som jag kommer på nu på rak arm.. 1:an är Avslappnad/HMs/Cykelns I am the ocean. Fan, "dont give a damn" också. Då delar denna låt andra platsen med Foolbar. HM har både silver och guld på min subjektiva pall. Inte dåligt Mike! ;)
Oj, får inte glömma blågräsprojektet. De får tredjeplatsen, för de har lyckats få mig att ytterligare gilla country (blågräs).. Sen är de ju så gulliga :D
tsmalmbe:
--- Citat från: uriah skrivet 29.10.2009, 14:38:25 ---Tycker det var en onödigt hård sågning... :blink:
Visst är det lite luddig ljudbild,den skulle må bra av lite mer 'lyster/skimmer' i dom övre frekvenserna och solot var väl inte så roligt.
men annars tycker jag det låter riktigt bra.Fast som sagt lite 'Vildare / Styggare Guror' hade inte suttit fel.. ;)
--- Slut citat ---
[off-topic]Vilket av det jag skrev var inte sant då? Om det stämmer så blir vi ju inte bättre av att skuffa under mattan. Har jag fel så är det viktigt att jag får veta det också :).
[/off-topic]
Nå, till saken nu då. Skimmer i övre registret får man inte genom mera diskant där. Lägger manb oost dit så har man sedan en grumlig och vass låt. Inte en klar och transparent låt. Så för att få upp diskanten skall man ta ner på gröten. Alltså är det väldigt viktigt, just i rockarolla där det finns mycket bummel per default, att lära sig skära bort onödigt krafs i bottnet.
flabb:
Tack för stödet uriah, dock tyckte jag inte det var så farligt, det fanns positiva delar också :)
Jag uppskattar tsmalmbe's kritik (ja all kritik) den var tydlig och jag håller med om gröten,
fast det där med 'konen' fattade jag inte helt, jag gissar han menar jag varit inne o pillat i EQ:n där ;)
Jag tycker själv det är svårt att ge bra kritik då jag inte genast 'hör' så tydligt när det gillar mix o så,
det är mycket träning och vana.
B)
Edit: glömde, Dividend, haha, det låter bra, får sikta på första pallplats med någon i framtiden :)
bjurte:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 29.10.2009, 16:07:36 ---
--- Citat från: uriah skrivet 29.10.2009, 14:38:25 ---Tycker det var en onödigt hård sågning... :blink:
Visst är det lite luddig ljudbild,den skulle må bra av lite mer 'lyster/skimmer' i dom övre frekvenserna och solot var väl inte så roligt.
men annars tycker jag det låter riktigt bra.Fast som sagt lite 'Vildare / Styggare Guror' hade inte suttit fel.. ;)
--- Slut citat ---
[off-topic]Vilket av det jag skrev var inte sant då? Om det stämmer så blir vi ju inte bättre av att skuffa under mattan. Har jag fel så är det viktigt att jag får veta det också :).
[/off-topic]
Nå, till saken nu då. Skimmer i övre registret får man inte genom mera diskant där. Lägger manb oost dit så har man sedan en grumlig och vass låt. Inte en klar och transparent låt. Så för att få upp diskanten skall man ta ner på gröten. Alltså är det väldigt viktigt, just i rockarolla där det finns mycket bummel per default, att lära sig skära bort onödigt krafs i bottnet.
--- Slut citat ---
Vad som är sant eller inte är ju upp till betraktaren eller ?? :rolleyes:
Jag har aldrig sagt att det du skrev inte var sant,men mina öron hör en annan sanning :D
Ludigheten i trummor och bas tror jag nog att man kan EQ:a till det bättre och Gurorna skulle jag kanske vilja ha en uns mer distade.
Gröten hör då inte jag(inte lika mycket som du då i alla fall),fast med reservation att min hörsel inte är var den varit,med periodvis ganska jobbig tinitus..
Igentligen tycker vi nog ganska lika,fast inte lika mycket :lol:
Därav min komentar av 'Onödigt hård' Sågning.
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 29.10.2009, 15:04:40 ---Detta har gått från att vara en bra rocklåt, till andrapriset i min subjektiva tävling om de bästa collaben på KR som jag kommer på nu på rak arm.. 1:an är Avslappnad/HMs/Cykelns I am the ocean. Fan, "dont give a damn" också. Då delar denna låt andra platsen med Foolbar. HM har både silver och guld på min subjektiva pall. Inte dåligt Mike! ;)
Oj, får inte glömma blågräsprojektet. De får tredjeplatsen, för de har lyckats få mig att ytterligare gilla country (blågräs).. Sen är de ju så gulliga :D
--- Slut citat ---
Cool comment Per :D
Suger åt mig och tackar för det.Fast undrar vad Freddy säger,han blev ju bara trea :P :D
Och jag håller med dig Per,"I´m the ocean" är en höjdare.Likväl Flabbens låt,"Don´t give a damn är ju lite instutition här på KR..Roligt att den utmanas av uppstickare mellan varven.
Passar på att tacka flabben för att jag fick sjunga,vidare så har du fått bra tips av TSM och Uriah så när tillfälle ges,mixa och - dra åt tumskruvarna på Wernis :lol:
Hans rock gura måste ju bara in här..!!
WERNIS WHERE AR`YA?
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida