Forum > Demolåtar
Flabb - Far away
Kornstad:
Riktigt skön bluesrock! Snyggt sound i låten.
HM's röst passar ju bättre än en formsydd smäck! Sången släpar en liten aning på ett par ställen i verserna, men inte så att det stör. Grymt sjunget och grymt lirat!
Andréas
flabb:
Tack för alla svar, har varit lite bizi och lite oväntat att tråden skulle återupplivas :)
Emulator: nej det ÄR Addictive Drums :D - fast jag har bankat in det på mina gummiplattor o pillat i efterhand, så en gnutta 'riktiga'. Skall kolla sången vid nästa mix. tack tack :)
Hogge: ja H-Mike gör låten mycket coolare. Tack för feedbacken, ja den skall mixas om o nytt gurasolo, sen till färdiga är det tänkt.
Lyxvarianten, se ovan, det är jag som "loopar", hörs nästan för inga avancerade grejer direkt, lite efterhandspill är det ju också för att hjälpa på traven :) Ja lite aah-körer kanske, men får nog vara som det är, kanske jag fyller i med en extra körmedlem bara.
jugas, tackar o bockar
uriah, hehe, jag var tvungen ratta in lite creeps i spotify där, var ett tag sen. Sångentajmingen, tja kanske det, inget jag tänkt på. Gurorna, ja första versionen gick i tonarten som passar bäst att spela till tycker jag, men jag skall fundera på att ta om dem, kanske prova lite ljud i GR4 :)
Kornstad: tackar :)
tsmalmbe:
Upplevelser: Trummorna verkar inte realistiska. Som en loop med lite moddade hihatslag. Dessutom låter det lite som en ez-loop, virveln är riktigt illa. Rytmen gör samma motslag hela tiden. Basen är grumlig gröt, ingen skärpa alls. Mikes röst sjunker in i gröten. Gitarrerna sjunker in i basen. Gitarrerna har väldigt bra sound i sig, och bra spelade. Solot låter som en söndrig kon och borde ha fått ett bättre arrangemang kring sig, nu rullar bakgrunden på som om ingen ens vet att gitarristen gör effort till solo. Körerna är finemangiga. Låten har bra drag, men den är en aning tunglyssnad som det är nu. Dock tackar jag att den inte är överdiskantig och vass. Genom att reda ut grötproblemen skulle den dessutom vara klar och transparent, och således proffsigare.
flabb:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 28.10.2009, 23:49:02 ---Upplevelser: Trummorna verkar inte realistiska. Som en loop med lite moddade hihatslag. Dessutom låter det lite som en ez-loop, virveln är riktigt illa. Rytmen gör samma motslag hela tiden. Basen är grumlig gröt, ingen skärpa alls. Mikes röst sjunker in i gröten. Gitarrerna sjunker in i basen. Gitarrerna har väldigt bra sound i sig, och bra spelade. Solot låter som en söndrig kon och borde ha fått ett bättre arrangemang kring sig, nu rullar bakgrunden på som om ingen ens vet att gitarristen gör effort till solo. Körerna är finemangiga. Låten har bra drag, men den är en aning tunglyssnad som det är nu. Dock tackar jag att den inte är överdiskantig och vass. Genom att reda ut grötproblemen skulle den dessutom vara klar och transparent, och således proffsigare.
--- Slut citat ---
Då var vi nere på jorden igen :)
Håller delvis med men trummorna är AD, inspelade med "midiplattor", inget vidare på trummor = kvantisering, kanske därför det låter 'loop'. Kommer inte riktigt på nån annan trumtakt till riff'et. Ja kanske skall städa upp lite, nu är det lite bökigt med fills o så där, kanske köra mer på baskaggen i stället för virveln för "motslagen"?
Grötig osv, japp, iom det är under "halvfärdiga" har jag inte lagt direkt nån tid på att "mupptrixa", tänkte göra ett försök, nu vart jag än mer motiverat till att försöka göra en bättre mix så hoppas du lyssnar på näste version också :)
Kul du diggade gurorna, det är inga konstigheter, min strata line:ad in i apogee duet o så Guitar rig 3 :)
Sång/körspåren är från Mike.
bjurte:
--- Citat från: flabb skrivet 29.10.2009, 09:07:13 ---
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 28.10.2009, 23:49:02 ---Upplevelser: Trummorna verkar inte realistiska. Som en loop med lite moddade hihatslag. Dessutom låter det lite som en ez-loop, virveln är riktigt illa. Rytmen gör samma motslag hela tiden. Basen är grumlig gröt, ingen skärpa alls. Mikes röst sjunker in i gröten. Gitarrerna sjunker in i basen. Gitarrerna har väldigt bra sound i sig, och bra spelade. Solot låter som en söndrig kon och borde ha fått ett bättre arrangemang kring sig, nu rullar bakgrunden på som om ingen ens vet att gitarristen gör effort till solo. Körerna är finemangiga. Låten har bra drag, men den är en aning tunglyssnad som det är nu. Dock tackar jag att den inte är överdiskantig och vass. Genom att reda ut grötproblemen skulle den dessutom vara klar och transparent, och således proffsigare.
--- Slut citat ---
Då var vi nere på jorden igen :)
Håller delvis med men trummorna är AD, inspelade med "midiplattor", inget vidare på trummor = kvantisering, kanske därför det låter 'loop'. Kommer inte riktigt på nån annan trumtakt till riff'et. Ja kanske skall städa upp lite, nu är det lite bökigt med fills o så där, kanske köra mer på baskaggen i stället för virveln för "motslagen"?
Grötig osv, japp, iom det är under "halvfärdiga" har jag inte lagt direkt nån tid på att "mupptrixa", tänkte göra ett försök, nu vart jag än mer motiverat till att försöka göra en bättre mix så hoppas du lyssnar på näste version också :)
Kul du diggade gurorna, det är inga konstigheter, min strata line:ad in i apogee duet o så Guitar rig 3 :)
Sång/körspåren är från Mike.
--- Slut citat ---
Tycker det var en onödigt hård sågning... :blink:
Visst är det lite luddig ljudbild,den skulle må bra av lite mer 'lyster/skimmer' i dom övre frekvenserna och solot var väl inte så roligt.
men annars tycker jag det låter riktigt bra.Fast som sagt lite 'Vildare / Styggare Guror' hade inte suttit fel.. ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida