Forum > Demolåtar

Flabb - Far away

<< < (13/20) > >>

hogge:
Har bara lyssnat på versionen med H-Mike och hans sång är ju som vanligt helt felfri.. Jösses så Du sjunger Mike.. Ska Du inte konvertera till rocken tror Du..
Låten är, som helhet, väldigt mysig tycker jag.. Snyggt spelat, snygga körer.. Borde väl ligga på färdiga, eller!!

Den här lyssnar vi på igen!!

Harmonica mike:

--- Citat från: hogge skrivet 27.10.2009, 11:12:03 ---Har bara lyssnat på versionen med H-Mike och hans sång är ju som vanligt helt felfri.. Jösses så Du sjunger Mike.. Ska Du inte konvertera till rocken tror Du..
Låten är, som helhet, väldigt mysig tycker jag.. Snyggt spelat, snygga körer.. Borde väl ligga på färdiga, eller!!

Den här lyssnar vi på igen!!

--- Slut citat ---

Tjoho Hogge.

Utlåtandet om sången,den tackar jag för..Rock,om du menar sån där skrik rock ala´growl - så vette tusan..Dock kan jag tekniken för det utan att det sliter på stämbanden,mera en diafragma tryckfråga.Låter det snyggt,niaaaäe - tycker inte det   :D
Hårdrock ala´sjuttiotalet typ Lila snubbarna och dylikt,why not?

Kul att du diggar flabbens låt,här är en till som gör det..Lite mix,fix,lirtrix för flabben - sen sitter "Far away" som gjuten på färdiga.

Mike

Lyxvarianten:
När jag hör detta så känner jag att det svänger fint, och trummorna känns live på nått sätt. Det känns verkligen som att dom spelar tillsammans med musiken och inte som när jag gör trumloopar:P Ang sången som finns det inget mer att säga än att den är hur jävla bra som helst och att HM har en fruktlöst bra pipa, det enda jag saknar är lite "Ahhh" körer på sina ställen för att fylla ut lite kanske, men det är antagligen bara en smaksak:)
Tummen upp här med!

jugas:
bra på alla fronter...go låt!!...det här är ju så jordigt o bluesgrundat i nån tidig sjuttitalsmylla så att HM's sång är klockren här kommer inte som nån överraskning...finns inte så mycket underlag för romanskrivande utan det får bli ett grabbigt ryggdunk!!

bjurte:
OJ!! Denna var det läng sen jag hörde och kommenterade första gången!!
Vilken skillnad!! Vill minnas att jag gillade den i orginalskick men nu djä....rs Skitbra.
Mike är ju en riktig 'Rocker' ta me tusan,påminner lite om Robert Jelinek i The Creeps.
Det finns dock 2 saker jag stör mig lite på.
1. Sångens tajming,den kan vara mer 'på' i verserna,jag menar så där lite före ibland..
2. Gurorna ska ROCKA mer,dom blir lite för snälla här,har för mig att dom var elakare i orginal vilket passade bättre(enl. mig då :o ;))

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion