Forum > Demolåtar
Flabb - Far away
Harmonica mike:
Ja vad fanken,skicka över två mp 3:or,en med sång(färdig då) och en utan så skall vi se vad jag kan åstadkomma :D
Mike
flabb:
Svårt det här, nu när så många engagerat sig och vill höra bättre och bättre versioner ;)
Ok, fick stämma ner guran från E till D# så den låter lite svajig, behöver också mixa till andra ljud men idag låter det mesta skit,
uriah, jag kör strata -> apogee duet -> logic, främst är det Guitar Rig 3, fast provar lite nya ampdesigner och pedalboard.
Tog om basen också, kanske får sänka den sen också och ta om.
Körde in ny sång till en slaskgura och trumkompet så det blev lite surt plus jag inte når riktigt fram på några ställen,
men frågan nu i denna verisionen är om "vi" kan enas om tonarten??? :)
Version 3, sänkt från A till F: http://spinachbeach.se/foolbaar/far_away_090805.mp3
Ifall den är okej så kan jag satsa på att ta om sång o guror och försöka tajta till kompet mer, kanske prova 2 guror till, trixa trumfills,
ta bort lite (väl många) 'spökslag' eller vad det kallas och lägga energi på mixen.
Tack för feedback so far folks :)
Mike, finemang, om ovan verkar okej så kommer det.
Edit: glömde tillägga att jag gjorde om refrängen lite för den gick upp för högt för mig :( Blev väl okej? :unsure: :)
Harmonica mike:
Jorå,det tar sig sa mordbrännaren :D
Håller gott i denna tonart,no problemo för mig.Du fixar det fin fint också så då kör vi.
Två verrar vill jag ha,en utan sång och en med - om man nu får ställa krav :P :lol:
Jag skickar över min mail i ett pm.
Mike
MaxB:
Skönt lir på den version jag har 090803. Litet minus för svaghet i sången men det går väl att arbeta med...
flabb:
--- Citat från: MaxB skrivet 07.08.2009, 14:39:37 ---Skönt lir på den version jag har 090803. Litet minus för svaghet i sången men det går väl att arbeta med...
--- Slut citat ---
Tack, håll ut, det lär komma en uppgraderad version med H-Mike på lead'en, ger man han lillfingret så tar han över låten! :P
Så jag ändrade mig alltså, låter han sjunga så får ni höra, det blir skitbra :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida