Forum > Demolåtar

Flabb - Far away

<< < (8/20) > >>

zorrow:
Tjena Flabb, bra låt men som påpekats så behövs lite nya röstresurser. Allt annat låter finfint.

equality:
Mycket bättre sång nu i version 3. Håller rakt igenom. Bra!

flabb:

--- Citat från: equality skrivet 09.08.2009, 13:30:56 ---Mycket bättre sång nu i version 3. Håller rakt igenom. Bra!

--- Slut citat ---

Tackar eq  :)

Alatar:
Hi!

Riktigt Skön låt ju, med skönt gung. (Har lyssnat på version 3 nu).

Tycker om det här lätta "ylandet" i rösten. Du har kanske lagt på röstförvrängning?
Vad som stör mig dock är att du låter "ansträngd" i din sång. Det känns, som om du behöver öva mer för att få det att låta mer "självklart", när du sjunger. Eller så hittar du någon som sjunger likt dig, men som är mer sjungvan. ;-)

Och testa att lägga på även mer röstförförvrängning.
Och kanske lägga till en "sjunga genom megafon" effekt (på något enstaka ställe bara).

// Martin

flabb:
Haha,
tack för lyssningen, kul du gillade något med min röst, den är på tapeten i den här tråden,
"ylandet" beror nog på att jag tar i eller "skriker" för mycket, i försök att hitta den där "attityden" :)
Nej det är ingen röstförvrängning, lite EQ, kompressor, limiter och lite dist bara.

Tror inte det hjälper med mer effekter, det är väl mer man tar till för att just skapa en "effekt" och
inte som "först hjälpen", bättre jobba mer på input'en tror jag, men tack ändå för råden :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion