Forum > Färdiga produktioner
Eko/MaxB/HM - For a load of junk
MaxB:
--- Citat från: Eko skrivet 19.08.2009, 23:27:29 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.08.2009, 14:23:29 ---
Jag kan dra några takter på cajon så kanske du får nya infalls vinklar.Tror att ett funkigare trumlir skulle sitta som en smäck till denna.Hoppsan,ser att denna åkt upp på färdiga..Ja ja,då låter vi den gå till historien..
Skön dänga i vart fall som jag smyglirat och diggat till :D
Mike
--- Slut citat ---
:D Tack Mike - smyglirat! Vadå gör jag undergroundmusik kanske? Jo visst ligger den på färdiga och det har aldrig hänt att en sådan redigeras. Men jag förstår vad du menar Cajoonen skulle bara ge ett djup det som saknas är kanske lite funkigare trumlir.... och om jag skiftar så får MaxB göra om basen i en 19:e version :wub:
Jaja vi får se. Tack för input i alla fall.
--- Slut citat ---
Det låter inte helt fel att ta emot Cajon-lir!
Jag kände att jag inte hade riktigt rätt stuk i basen, för att jag saknade en "lite funkigare" trumma.
Kan tänka mig att leka vidare med bas_ver19 - till bas_ver43 för att se - om jag får till dé...
Vill du arbeta mer med denna eller gå vidare med nästa låt Eko? Bestäm du.
Tänka sig, vilka äventyr du drar med oss andra på!
Harmonica mike:
--- Citat från: MaxB skrivet 20.08.2009, 10:40:24 ---
--- Citat från: Eko skrivet 19.08.2009, 23:27:29 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.08.2009, 14:23:29 ---
Jag kan dra några takter på cajon så kanske du får nya infalls vinklar.Tror att ett funkigare trumlir skulle sitta som en smäck till denna.Hoppsan,ser att denna åkt upp på färdiga..Ja ja,då låter vi den gå till historien..
Skön dänga i vart fall som jag smyglirat och diggat till :D
Mike
--- Slut citat ---
:D Tack Mike - smyglirat! Vadå gör jag undergroundmusik kanske? Jo visst ligger den på färdiga och det har aldrig hänt att en sådan redigeras. Men jag förstår vad du menar Cajoonen skulle bara ge ett djup det som saknas är kanske lite funkigare trumlir.... och om jag skiftar så får MaxB göra om basen i en 19:e version :wub:
Jaja vi får se. Tack för input i alla fall.
--- Slut citat ---
Det låter inte helt fel att ta emot Cajon-lir!
Jag kände att jag inte hade riktigt rätt stuk i basen, för att jag saknade en "lite funkigare" trumma.
Kan tänka mig att leka vidare med bas_ver19 - till bas_ver43 för att se - om jag får till dé...
Vill du arbeta mer med denna eller gå vidare med nästa låt Eko? Bestäm du.
Tänka sig, vilka äventyr du drar med oss andra på!
--- Slut citat ---
Max:
Precis vad jag tänkte när jag testade lite bas på denna innan du varit på den..Det saknas slag och baskagge manövrar för att få till en cool basgång.Cajonen tillför nog inget i låten,vitsen med den var att ge Eddie lite input till trummorna..Låten är skön,och förmodligen växer den med ett småfunkigt/souligt lir på drumsen - kompletterat med en passande basgång.
Jag har ju inget veto,men jag röstar för att ni testar. 19 - 43,coolt låtnamn.
8 takter cajon fixar jag snabbt om du kommer på bättre tankar Eddie :)
Mike
Dividend:
Återkommer bara för att säga att denna låt känns bättre och bättre :)
Over and out :)
Eddi:
10-4
Det gläder oss Div.
Nu kanske det blir ännu svängigare snart - vi ska få till nåt som tydligen heter soul på denna HM och MaxB verkar jobba på det :D
Harmonica mike:
Tjenare.
Lite helgerån detta att klippa in en test i färdiga demon,men jag tar bort filen så fort du lyssnat..Hade inte din mail,och jag ligger under tidspress,som vanligt :(
Vintage:
Medium tempo 80-110bpm
Style:funky
Preacher man - Groove 04 - closed highat tror jag det var..
Inklippt en snutt "Tom Groove"(pukor).Varvar du detta expel med lite fills och rensar/dynamik förändrar lite i grund beatet så tycker åtminstone jag att det svänger grymt.
På sista delen av detta korta klipp lirar jag bas till trumbeatet,nåt sånt kanske..?
Kör så det ryker.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida