Forum > Färdiga produktioner
Eko/MaxB/HM - For a load of junk
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.08.2009, 10:39:37 ---Njae, basen kommer in felsynkat i den här versionen. Den ska börja vid första ackordet så att det blir den högsta tonen vid grundackordet och inte tvärtom som här...
I mina lurar är det mindre tryck i den här basen men i dessa Sennheiser PX100 kan man i och för sig lätt luras av basen.
--- Slut citat ---
:D tyckte väl att du var lite sen på nedgången till G men jag tillskrev det den konstnärliga friheten - fixat nu i alla fall och det blev ett mycket bättre flyt i basgångarna framförallt på slutet - så tack för basen MaxB Passade samtidigt på att flytta den till Färdiga - nivåerna tror jag är hyfsat bra BTW men det lär vi väl få höra annars.
cykeln:
Basen kompletterar och fyller ut bra!
Gott mos gubbar!
MaxB:
Bra låt förtjänar egentligen en bättre bas men men - cool man B)
Harmonica mike:
--- Citat från: MaxB skrivet 19.08.2009, 09:37:19 ---Bra låt förtjänar egentligen en bättre bas men men - cool man B)
--- Slut citat ---
Tjena.
Först till Max då: Bra lirat på basen,inget att anmärka på där.Men svänget i låten skulle behöva förstärkas..Personligen tror jag att det är trummorna som inte lirar "rätt" till låten..Rätt och rätt,kanske fel uttryckt - men mera sväng/slag liksom..Det skulle öppna nya vägar för dig tror jag.Definitivt inget fel på basliret mot nuvarande trummor.
Eddie då:
Jag kan dra några takter på cajon så kanske du får nya infalls vinklar.Tror att ett funkigare trumlir skulle sitta som en smäck till denna.Hoppsan,ser att denna åkt upp på färdiga..Ja ja,då låter vi den gå till historien..
Skön dänga i vart fall som jag smyglirat och diggat till :D
Mike
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.08.2009, 14:23:29 ---
Jag kan dra några takter på cajon så kanske du får nya infalls vinklar.Tror att ett funkigare trumlir skulle sitta som en smäck till denna.Hoppsan,ser att denna åkt upp på färdiga..Ja ja,då låter vi den gå till historien..
Skön dänga i vart fall som jag smyglirat och diggat till :D
Mike
--- Slut citat ---
:D Tack Mike - smyglirat! Vadå gör jag undergroundmusik kanske? Jo visst ligger den på färdiga och det har aldrig hänt att en sådan redigeras. Men jag förstår vad du menar Cajoonen skulle bara ge ett djup det som saknas är kanske lite funkigare trumlir.... och om jag skiftar så får MaxB göra om basen i en 19:e version :wub:
Jaja vi får se. Tack för input i alla fall.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida