Forum > Färdiga produktioner
Eko/MaxB/HM - For a load of junk
Eddi:
Tjo HM låter bra det här - låt den ligga kvar en stund i alla fall. Som sagt du får en verre i morron kväll.
Harmonica mike:
Okej,kul att du tyckte det funkade Eddie.Jag tycker det svänger så in i h-e..Iofs tyckte jag det från första början när jag hörde låten för första gången..Smygliret mitt var basen,till dina trummor,men jag fick aldrig till det..Lättare att få lite flyt med dessa trummor.
Då får den ligga över helgen då jag åker ut till stugan strax..
Rocka på mates.
Mike
Tokai:
Har inte hört tidigare versioner så jag hoppar in här. Cool låt det här. Är det både Eko och MaxB som sjunger? Tycker som cykeln att det finns lite Santana och också Doors över det hela. Apropå Doors kan jag för mitt inre öra höra dom typiska orgelfigurena - skulle man kunna ha med sånt? Och lugna ner basen lite?
Baskaggen hörs knappt. Lyssnade på Harmonicas version och det är bättre fast i mitt tycke för mycket baskaggemarkeringar.
max:
Låter bättre och bättre tycker jag :)
Tycker helt klart du ska nappa på Micaels idé med trummorna, svänger så det svartnar hehe.
Kul att följa denna låten!
MaxB:
HM har rätt med trummorna tycker jag. Det ska vara funkiga trummor som han demar men inte så överstyrda trummor, principen med funk gillar i alla fall jag också. Jag hör på HMs basspel där det kommer in att vi är flera som inspireras av Ekos låt.
Man kan spela basen på många sätt och samtidigt känna att det är en cool låt.
Jag har flera bas-idéer också och då behövs något funkigt sväng i trumväg.
Vad är alltså nästa steg? Vem ska testa andra trummor? Efter det är vi minst två som vill leka med basen. :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida