Forum > Färdiga produktioner

Gurano - Arla solstråle

(1/3) > >>

Gurano:
Hej igen
Nu är semestern slut och vardagen knackar på - usch å fy! Men med vardagen så kommer även lite mer tid till att närvara på KR (vilket är kul :) ). Här är ett litet utkast på pianostycke, som jag gjorde i förgår natt. Längre kan stycket bli, fler och andra instrument blir det nog oxå.

Som sagt - ett utkast som gärna behöver vaskas genom era synpunkter  B)

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/piano1B.mp3[/mp3]

Eddi:
Jarå en bra början på det civila livet :D Lite bullrigt och lite höga ljud på fagotten eller vad det var för något - men som sagt ett utkast som jag ser fram emot att följa. Kan du ge oss en bild var händer det här mer än i ditt huvud kinakvarteeret i NY anno 1932 fick jag det till. Två rivaliserande kinesiska ligor som möts i en gränd.......... nä men det kan bli bra det här.
Eko

SYNTH:
Låter som nåt spännande verk du har på gång avvaktar så länge tills mer kommer! :)

Gurano:
Tack SYNTH å Eko
Roligt att ni finner det lilla stycket ha en viss potential. Jag kommer nog att jobba vidare med detta.

SYNTH: Jag får tåla mig ang dina synpunkter - jag får väl se till att få tummen ur och göra stycket längre :)

Eko: Jag kan förstå dina Kina-associationer men för mig har tonerna en viss brysk nordisk prägel. Det jag ser framför mig är en morgontrött sol som gör allt för att komma över horisonten, men inte riktigt förmår, så han går och lägger sig igen. Hmmm ja jo så är det nog! :wacko:
Håller med om att den är lite bullrig, åtminstone ca 17 sek in i stycket - ska ändra på det!

Ha det gott
Gurano

Rattlesnake:
Det påminner en del om Dividends musik. Jag skulle gissa att ni har en gemensam inspirationskälla, snarare än att du är inspirerad av honom. Själva stycket har bra potential att bli något, låter bra allaredan. Vd 22s är det lite kakafoni i pianot, bastonerna mullrar och diskantspelet är mekaniskt, men i övrigt låter det bra.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion