Forum > Färdiga produktioner

Gurano - Arla solstråle

<< < (3/3)

Avslappnad:
Koolt! :) Bra framfört, snygga ljud. :) Fina kontraster mellan solo- och ensemblespel. :)

Men kanske något för mekaniskt piano för att jag riktigt tar till mig stycket. Borde mjukas upp mer i anslaget eller åtminstone varieras mer.

Rattlesnake:

--- Citat från: Gurano skrivet 11.08.2009, 02:10:01 ---Hej gott folk!
Jag ser mitt första bidrag efter semestern nu som klart. Inte så stor skillnad jämfört med utkastet men lite mer variationer och instrument är det. Kanske att stycket kräver några lyssningar innan den faller på plats?

Hoppas att några av er finner den ok!

Gurano

--- Slut citat ---

Jag tycker du har utvecklat temat och hittat på nya delar så det har blivit en stor förändring. Stycket växer för varje lyssning! Håller med avslappnad om pianot, det låter lite klickat, dvs att tonerna är lika starka hela tiden. Men pianoljudet i sig låter bra, gillar t ex de väldigt ljusa tonerna. Ändra lite i velocityn så är du hemma!

Jag tror fortfarande att det går att göra stycket lite längre, om du vill det. Det känns som att det är lite koncentrerat nu, förändringarna i ljudbilden kommer ganska tätt. Kanske tempot skulle vara friare?

Gurano:
Hej allihop
Kul att ni tycker att det funkar, åtminstone på det stora hela.

Divid: Jo det ska du veta - att Kaoset in var lätt att tygla :)

Avslappnad: Kul att du gillar spelet mellan de olika partisatserna. Jag ska kolla över pianot!

Rattle: Jo som du hör så har jag lagt till några små men nya inslag sedan du hörde den senast.... och visst kan den göras längre - dels med längre varianter av de partier som finns och med längre/nya partier. Kanske kommer den att växa men just nu känns den färdig för mig. Som Robert Broberg sjöng: "måste tvätta bilen, måste handla, måste passa barnen" - det är mycket som drar i en så man får hålla låtarna korta ;)
Som jag skrev till Avslappnad - ska försöka ratta lite på velocityn!

Ha det gott och tack för era tankar
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion