Forum > Färdiga produktioner

Cykeln feat Harmonica Mike - Susanne öppna baren

<< < (2/6) > >>

spacetrucker:
Jo, jag gillar också texten. Låten liksom växte till sig. I början tänkte jag att "nej, dehär är inget för mig" men lyssnade trots allt till slut.... och en gång till. I mina finska öron låter de här väldigt svenkst på nåt sätt. Sånhär musik är väl mer typisk för sverige än för finland på nåt sätt (tror jag) och jag känner mig lite främmande inför den.

Krister

Harmonica mike:
Tjabba biken.

Skitbra detta,helt i min smak.Var det på denna du ville ha munspel? No problemo i så fall..
Fast gura solot håller ju bra,, :unsure:
Pm:a så sätter jag det snabbt,i fall det var på denna du ville ha lite trynorgel..

Ibland när jag hör något jag gillar skarpt så filtrerar liksom mina mix öron bort eventuella störningar i mixen..Jo förresten,sologuran ligger lite högt mot slutet på "ge mig nå ljus..",(börjar stöka vid 03:21 )fixa/sänk så funkar detta kalas på mig och alla andra.

Det får bli en sejvning efter "fixet".

Rock on mate,och tack för en bra låt.

Mike

equality:
Jättefin text (som alltid)! "Mitt liv är en vandring på stenar och grus" och "Min själ har inga segel men den längtar efter vind" - kanon!
Passar bra med de raka rock-pop-harmisarna utan större krusiduller. Om jag skulle våga mig på namedropping tänker jag Ulf Dageby och möjligen Aage Alexandersen men framför allt Cykeln! Har inte så bra lyssning i pc-högtalarna och funderade lite på badrumsekot men det funkar. Skulle vara intressant att höra den med ett annat reverb också eller torrare än det som ligger på nu. 

cykeln:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 29.07.2009, 08:38:26 ---Jo, jag gillar också texten. Låten liksom växte till sig. I början tänkte jag att "nej, dehär är inget för mig" men lyssnade trots allt till slut.... och en gång till. I mina finska öron låter de här väldigt svenkst på nåt sätt. Sånhär musik är väl mer typisk för sverige än för finland på nåt sätt (tror jag) och jag känner mig lite främmande inför den.

Krister

--- Slut citat ---
Tack för lyssning Krister! Svenskt vemod, längtan och ångest kanske? Kul att du lyssnade fler gånger även fast den kändes motig.

cykeln:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 29.07.2009, 10:20:04 ---Tjabba biken.
Skitbra detta,helt i min smak.Var det på denna du ville ha munspel? No problemo i så fall..
Fast gura solot håller ju bra,, :unsure:
Pm:a så sätter jag det snabbt,i fall det var på denna du ville ha lite trynorgel..
Ibland när jag hör något jag gillar skarpt så filtrerar liksom mina mix öron bort eventuella störningar i mixen..Jo förresten,sologuran ligger lite högt mot slutet på "ge mig nå ljus..",(börjar stöka vid 03:21 )fixa/sänk så funkar detta kalas på mig och alla andra.
Det får bli en sejvning efter "fixet".
Rock on mate,och tack för en bra låt.

Mike

--- Slut citat ---
Hej Mike, stort tack för det!
Det var inte denna jag menade - men det finns ett par andra - återkommer om det.
Ska fixa guran när jag kommer åter sådär på måndag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion