Forum > Färdiga produktioner

Cykeln feat Harmonica Mike - Susanne öppna baren

<< < (3/6) > >>

cykeln:

--- Citat från: equality skrivet 29.07.2009, 17:49:06 ---Jättefin text (som alltid)! "Mitt liv är en vandring på stenar och grus" och "Min själ har inga segel men den längtar efter vind" - kanon!
Passar bra med de raka rock-pop-harmisarna utan större krusiduller. Om jag skulle våga mig på namedropping tänker jag Ulf Dageby och möjligen Aage Alexandersen men framför allt Cykeln! Har inte så bra lyssning i pc-högtalarna och funderade lite på badrumsekot men det funkar. Skulle vara intressant att höra den med ett annat reverb också eller torrare än det som ligger på nu. 

--- Slut citat ---
Tack för det! De namnen kan man verkligen stå ut med!
Ska fixa rösten åt det hållet när jag är åter.

MaxB:
Kan inte lyssna eller tanka hem idag första dagen efter kontrollrummets serverflytt.

cykeln:
Spelaren verkar inte fungera - det hackar bara - kan inte heller ta bort den gamla filen för att ersätta med en ny - lägger därför upp en ny version på box.net - finns även i trådhuvud. Tack för synpunkter - har det blivit något bättre?
http://www.box.net/shared/6673577ccf

Harmonica mike:
Tjenare hojen.

Nu skall du memorera dina inställningar på sången,för nu låter det ta mig fanken kalas!
Resten av mixen också bra,förutom lite hög sång mot slutet,lite automatisering hade suttit där.Men det kan jag leva med.

Låten gillas skarpt,och mixen/liret sitter - snyggt jobbat Stefan.

Då sejvar jag nu,thanx man.

Mike

Dividend:
Jag hörde inte förra versionerna, och har inte läst kommentarerna.

Som snabbcomment då, kan jag säga att det här låter fanimig skitbra.. Hör jag inte bellman litegrann i både text och musik. :)
Sånguttrycket är en fullträff också. Kanske är kompet för "skränigt" egentligen, även om det funkar så här också. Hade gärna hört den här med en fiol och harpa, typ :)

Väldigt bra! Nog det som funkat bäst för mig av det du lagt upp på sistone :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion