Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Åsa - Forest's Green

<< < (3/12) > >>

Rattlesnake:
Bland det bästa du har gjort hittils. Här faller bitarna naturligt på plats, och Åsa gör ju ett snyggt jobb med att lyfta melodin. Gillar temautvecklingen. Bra text du har hittat också.

Så det sedvanliga gnället vad gäller naturlighet i ljuden...Stör mig lite i början på ett cor anglaise (?) som har för hård attack. Och att Åsa har en lite konstig entre, det är kanske lite trångt i ljudbilden just där hon kommer in. Men i övrigt låter det här riktigt bra.

Dividend:
Tjena rattlesnake!

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 27.07.2009, 00:37:28 ---Bland det bästa du har gjort hittils. Här faller bitarna naturligt på plats, och Åsa gör ju ett snyggt jobb med att lyfta melodin. Gillar temautvecklingen. Bra text du har hittat också.

--- Slut citat ---

Vet inte om det finns nån egentlig utveckling av motiv. Mest intro +vers + refr + vers + avslut. Fast allt är ju variationer på vers-melodin så visst :)

Kul att de olika delarna gillas iaf :)

--- Citera ---Så det sedvanliga gnället vad gäller naturlighet i ljuden...Stör mig lite i början på ett cor anglaise (?) som har för hård attack. Och att Åsa har en lite konstig entre, det är kanske lite trångt i ljudbilden just där hon kommer in. Men i övrigt låter det här riktigt bra.

--- Slut citat ---

cor anglais? Naaa, det måste vara fagotten (eller "basuner" som vi som inte är homofientliga säger  :lol: ) som är lite hög kanske? Kan hålla med om det, men brukar alltid välja standard-legato-fagott patchen :D Mest för att den tar minst minne..
Skall kolla upp det! :)

Tack för vettig kommentar!

--- Citat från: Wernborg skrivet 27.07.2009, 00:26:26 ---Låter snyggt detta. Guldstjärna till Åsa som tar sig an denna inte helt självklara melodi på ett förtjänstfullt sätt.
Bra bra.

--- Slut citat ---

Ja hon gör ett väldigt bra jobb här. :) Ja, jag sjöng faktiskt in denna först haha, så tacka Åsa för att ni slipper höra det :D

Tack!

equality:
Mycket fint! Jag sällar mig till hyllningskören som lär växa. Ni har all anledning att känna er stolta. Jag tycker att ditt melodisnille till fullo kommer fram här. Verkar som sagt svårsjunget. Härligt sparsmakat arr. Bra jobbat!

Eddi:
Ja det här blev ju en helt annan låt än den du körde upp först. Sparsmakad men tillfyllest och vackert sjungen av Åsa som efter vad jag förstår fått bra melodihänvisningar.
Stör mig lite på komprimeringen av låga felan - men det är lurlyssnat så det låter kanske bättre i talarna.
Snyggt jobbat bägge.

Dividend:

--- Citat från: Eko skrivet 27.07.2009, 04:04:41 ---Ja det här blev ju en helt annan låt än den du körde upp först. Sparsmakad men tillfyllest och vackert sjungen av Åsa som efter vad jag förstår fått bra melodihänvisningar.
Stör mig lite på komprimeringen av låga felan - men det är lurlyssnat så det låter kanske bättre i talarna.
Snyggt jobbat bägge.

--- Slut citat ---

Har tänkt på det du säger om cellon, men skjutit på det och glömt, lite för jämn nivå där.. Tar med mig det till ev. sista runda. Det och fagotten. Dessutom är det en not på ett avslut som landar "fel". Skall nog ner på D eller vad det blir, istället....
Tack!

--- Citat från: equality skrivet 27.07.2009, 03:20:43 ---Mycket fint! Jag sällar mig till hyllningskören som lär växa. Ni har all anledning att känna er stolta. Jag tycker att ditt melodisnille till fullo kommer fram här. Verkar som sagt svårsjunget. Härligt sparsmakat arr. Bra jobbat!

--- Slut citat ---

Tackar! :) Inte annat än att man blir glad så här på "morgonen" :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion