Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Åsa - Forest's Green
spacetrucker:
Ojojojojoj va ni låter br ihop :D
De bilder jag såg i samband med första versionen är som bortblåsta. Nu ser jag grnöna böljande landskap nånstans i england. Vackert
Jag har länge gillat Klaus Shulze och hans music, den målar också bilder. Nu på senare tid har han gjort några plattor tillsammans med en sångerska vid namn Lisa Gerrard och jag gillar det inte alls. Jag menar bara att fast två bra musiker gör nåt tillsammans betyder inte nödvändigtvis att det låter bra. Men denna låt, den låter bra. Åsa har en fantastisk röst och melodin är förtrollande. Enda minuset är att den tog slut för fort
Krister
Avslappnad:
Den är böljande vacker! :) Musiken och sången är i perfekt symbios. :) Jag hävdar dock fortfarande att det låter fjärran östern om låten, den engelska texten till trots. ;)
Harmonica mike:
Ja där ser man.
Perfekt collab,grymt sjunget Åsa,inte så lätt melodi detta.
Finns inget att tillägga här mer än att det låter grymt bra,samt sejvning givetvis!
Mvh
Mike
Åsa:
Tjenare och Tack! GLAD att det tycks om :wub:
Nej, den är inte lättsjungen.. slet mitt hår i förrgår, i går med för den delen haha, och var nära att meddela att jag hoppade av låten haha. En snirklig hoppande melodi och massa text som skulle passas in.. men så föll det liksom på plats. Nu tycker jag otroligt mycket om melodin! Retar mig lite på nåt ställe i sången idag.. :angry: men men, får se om jag gör om, kan hända :). Jag tycker väldigt mycket om låten iallafall, så lagom och fin i arret, det var otroligt roligt att bryta av och sjunga nåt sånt här!
Kul och effektivt samarbete Per Erik, swisch sa det bara! :D
Marruschkka:
--- Citat från: Åsa skrivet 27.07.2009, 11:23:28 ---Tjenare och Tack! GLAD att det tycks om :wub:
Nej, den är inte lättsjungen.. slet mitt hår i förrgår, i går med för den delen haha, och var nära att meddela att jag hoppade av låten haha. En snirklig hoppande melodi och massa text som skulle passas in.. men så föll det liksom på plats. Nu tycker jag otroligt mycket om melodin! Retar mig lite på nåt ställe i sången idag.. :angry: men men, får se om jag gör om, kan hända :). Jag tycker väldigt mycket om låten iallafall, så lagom och fin i arret, det var otroligt roligt att bryta av och sjunga nåt sånt här!
Kul och effektivt samarbete Per Erik, swisch sa det bara! :D
--- Slut citat ---
Det här gjorde du verkligen med bravur Åsa, även om melodislingan verkar lite komplicerad så gör du det väldigt bra..den är snygg :rolleyes:
Här går det så fint ihop, sången med det sparsmakade kompet-som jag själv tycker passar bäst; det vokala skall höras mest när man sjunger, och det ger ett harmoniskt helhetsintryck, kanon! Grattis :D
Per: Här har du verkligen lyckats göra luftig, vacker musik utan så många instrument, där allt funkar ihop :P
Kanske nåt att fundera över ändå, när sång skall in, låt den spela huvudrollen som här, blir ju underbart!!
Tack för musiken, jättefint collab!
/Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida