Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Åsa - Forest's Green
Dividend:
LÅTNAMN: Forest's Green
ARTIST/GRUPP: Dividend och Åsa
GENRE: Grieg?
LÅTLÄNGD: minns inte
KOMPOSITÖR: P-E Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: Åsa på sång
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
NY AVSLUTANDE VERSION!! Omtag av Åsa, lite fifflande med fagotten och med cello, så blev det så här :)
Tack för allas synpunkter under dessa dagar :D Vi hade itne varit så effektiva er förutan!
----------------
Vi vill ha åsikter och kommentarer om allting :)
Texten är en del av en dikt av Eminescu, översatt av en viss Andrei... Insjungen av Åsa den 26/7-2009, komponerad Av P-E under den dagen och någon dag tidigare :D Ja, är det nån mer som är inblandad? :unsure: Nä, ingen alls..
Men låten blev bra! :)
Stor eloge till Åsa för att ha satt den så bra! :)
spacetrucker:
Jotack, gärna mera.
Nu e de ju bara början liksom. Ser framför mig en by på kanske 1700-talet. Sen höst, slaskig våt snö har fallit och gatan är lerig. Där går han med hängande huvud.
Ödesmättat så de förslår.
Krister
Eddi:
Ja det där ger bilder Div
Till skillnad från Rymdpiloten så ser jag ett gathörn i London i Witechapel 1888 det regnar det är november och det står en flicka av det lättare gardet som försöker värja sig mot snålblåsten samtidigt som hon försöker hålla ögonen öppna för ev. spekulanter.
Dividend:
Tack båda två. :)
Det här blir nog en enkel visa till slut :) Vi får se..
Nån som vill bidra med text? Annars letar jag upp en kinesisk dikt och översätter :lol: SÅng är tänkt för sopran.. Tema? Vilket som helst som passar till tongångarna :)
Spacetrucker: Kollade på ditt utkast, får återkomma senare med omdöme och ev. vidarearbetning :) I PM
equality:
Snyggt tema. Låter originellt och jag tänker på Grieg. Fint när kontrabasen kommer in. Känner på mig att detta blir något stort.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida