Kontrollrummet

Clemens/ Jonnerstone- The Darkness

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
LÅTNAMN: The Darkness
ARTIST/GRUPP: Colab Clemens /Jonnerstone
GENRE: Alternative
LÅTLÄNGD: 4:59
KOMPOSITÖR: C+J
Text : J
PRODUCENT: C
EV. MEDVERKANDE: Sång Jonnerstone
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

"The Chariot" som från början var helt instrumental..fortfarande till större delen även så, men med en sångdel av Micke
som jag verkligen föll för.. :)


Texten handlar om omgivningen som vänder en ryggen, kanske för att man sårat dom eller inte ställt upp i svåra situationer och huvudpersonen ber om en andra chans och lovar att denna gången kommer han/hon att vara där och ställa upp, att han /hon insett sina misstag

En enkel liten bagatell men med ett litet budskap  :) /Micke

The Darkness

Have you ever felt so alone, felt the sting as you turn to stone.
And the darkness surrounding you is still so cold.

And you're waiting for times to come.
Will It be alright, this cold dark night.

This time it will be for real.........you know?


This time I will do everything, do It right
I will not give up, I will stand up an fight
I will fight.......I will fight.
This time I will do everything, do It right
I will not give up, I will stand up an fight
I will fight.......fight!!
« Senast ändrad: 01.11.2013, 17:29:46 by Clemens »


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
det här de-de-de-de som återkommer i melodispelet ofta gillar jag inte  - det har man hört för många gånger, svårt att förklara i ord vad jag menar.
När drumsen kommer in gillar jag inte speciellt handklappsvirveln, bättre utan nåt eller kanske nåt mindre framträdande, typ hip-hop trumma, eller nåt
Annars väldigt mycket atmosfär som känns skönt att lyssna på, balansen, mixen är utan problem, tycker jag nog.
Frågan är: Vad menas med en "riktig" gitarr? Antar att det nån mjukvara som simulerar gura, väl? Låter annars ganska trovärdigt.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
det här de-de-de-de som återkommer i melodispelet ofta gillar jag inte  - det har man hört för många gånger, svårt att förklara i ord vad jag menar.
När drumsen kommer in gillar jag inte speciellt handklappsvirveln, bättre utan nåt eller kanske nåt mindre framträdande, typ hip-hop trumma, eller nåt
Annars väldigt mycket atmosfär som känns skönt att lyssna på, balansen, mixen är utan problem, tycker jag nog.
Frågan är: Vad menas med en "riktig" gitarr? Antar att det nån mjukvara som simulerar gura, väl? Låter annars ganska trovärdigt.

Jo..använder en plugg för gitarrljuden..kul att det låter trovärdigt...de-de-de vet jag inte riktigt vad du menar?..är det gitarrspelet i början? trumloopen är jag nöjd med..så den stannar :) smaken är olika...tack i alla fall! /C


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
SNyggt.

World vet jag inte varför detta är.. Låter fint om instrumenten, ja även "gitarren"... Lite som en strikt Avslappnad-låt.. Inte så mycket utsvävningar. Men fullt njutbart.. Vad är det för gitarrplugg?

Känns att du lagt ner tid och själ på harmonierna, fast trumsektionen kunde sänkts lite i nivå (menar jag)..

Bra! Saknar nästan ett parti med sång... Blir lite repetitivt stundtals.. Snygg melodi på pseudogitarren vid 200, kanske svårsjunget dock..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
SNyggt.

World vet jag inte varför detta är.. Låter fint om instrumenten, ja även "gitarren"... Lite som en strikt Avslappnad-låt.. Inte så mycket utsvävningar. Men fullt njutbart.. Vad är det för gitarrplugg?

Känns att du lagt ner tid och själ på harmonierna, fast trumsektionen kunde sänkts lite i nivå (menar jag)..

Bra! Saknar nästan ett parti med sång... Blir lite repetitivt stundtals.. Snygg melodi på pseudogitarren vid 200, kanske svårsjunget dock..

Hej där!

Gitarrljuden kommer från Sampletank..finns en del ok gitarrljud där, sång har jag funderat på, och kan nog tycka att det skulle behövas..får se vad eller vem som dyker upp..jo..trummorna ligger i framkant, men fasen vet..har börjat gilla när de ligger lite i fokus..alltså i framkant, skall kolla lite på det.. Tack för lyssning! :)/C


Avslappnad

  • Gäst
Gillar detta! :) Divi är nog rätt ute i sitt inlägg, kanske därför det går rätt in... ;)

Snyggt gjort som vanligt, möjligen att gitarrljudet skulle kunna mjukas upp lite, kan dock vara min lyssning också. Vangelisljudet är otroligt läckert i mina öron. Snygga atmosfärer, återigen som vanligt. Du är en rackarns mästare på att lägga snygga harmonier till en grymt bra melodi.

Du får minst 5 världar av mig för detta. :)


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
riktigt nice...du har en outstandig förmåga att få till ljuden...och det lilla extra okonventionella tänket i melodier kontra harmonier...like this
Allt gott / O.k
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena MR C.

In en snabbis från vildmarken och lyssnar på lite låtar..Gillade denna.Mycket snyggt i början och sedan när trummorna kommer in så ryste jag till.Jag tycker inte trum mixen stör på något vis.I mina P8:or låter det fett och bra.Finns inget att hacka ned på här,snygg ljudbild och ett vackert och behagligt stycke."Guran" låter inte så pjåkigt.
Visst skulle djonas eller nån annan kunna lyfta låten lite till,men inte nödvändigt.Den duger gott så här.

Mvh
Micael


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag tycker det låter kanon rakt igenom. Älskar Moogen. Ljudkvaliten är ju också super. Tycker det låter elpiano om det som skall likna gitarr (antar jag), spelar ingen roll, låter bra.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Låter väldigt bra både vad gäller "spelandet" och prod/arr/mix!
Kanske att "klatschet"(virvelkagge+handclap?) i trummorna är lite för starkt i mitt tycke....
Riktigt skön lyssning det här!


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tycker du får till en så härlig atmosfär, låter kanon här. Sköna ljud som passar perfekt ihop. Det är väl trummorna som är lite för tunga tycker jag. Temat vid 1.12 är lite likt temat i shades of past tänkte jag på.
Gott
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tycker du får till en så härlig atmosfär, låter kanon här. Sköna ljud som passar perfekt ihop. Det är väl trummorna som är lite för tunga tycker jag. Temat vid 1.12 är lite likt temat i shades of past tänkte jag på.
Gott

Tjena Stajo!

Kul att du tycker ljuden funkar!..är väl det som tar mest tid, att hitta menar jag.."Shades of the past".. då lånar jag av mig själv i alla fall :) ( kul att du kommer ihåg den..)  kan inte höra några likheter..är väl tondöv :) ja..kanske kan skära lite i bd:n.. har inte gjort det för en gångs skull...tackar! ( har inte sett någon låt från dig på ett tag..börjar bli dags?? )  /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Gillar detta! :) Divi är nog rätt ute i sitt inlägg, kanske därför det går rätt in... ;)

Snyggt gjort som vanligt, möjligen att gitarrljudet skulle kunna mjukas upp lite, kan dock vara min lyssning också. Vangelisljudet är otroligt läckert i mina öron. Snygga atmosfärer, återigen som vanligt. Du är en rackarns mästare på att lägga snygga harmonier till en grymt bra melodi.

Du får minst 5 världar av mig för detta. :)

Hello!

Ja..vi rör oss väl i lite samma domäner  :) Gitarren är ganska komprimerad för att få lite liv i en annars ganska trist patch..men blev kanske lite för mycket...kul att den går hem, och tack för uppmuntrande ord! /C

( vad tycker du om omnisphere föresten..skall installeras nu..skiljer mycket från atmosphere? )


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
riktigt nice...du har en outstandig förmåga att få till ljuden...och det lilla extra okonventionella tänket i melodier kontra harmonier...like this
Allt gott / O.k

Hallå!

Kul att du gillar!...ja..du vet ju vilken tid det tar att hitta ljuden ;) Saknar lite"Onsdagspostningar" börjar bli dags??

Ses vad det lider.../C


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
That was never five minutes!

Skön låt,
Tycker guran låter förvånansvärt äkta, det är bara den lite väl jämna anslagsstyrkan och något ackordbyte som blir lite för mekaniskt, men lite mer jobb på den så skulle de flesta ha blivit lurade. Speciellt om du inte avslöjar vad det är... ;)

Jag tycker trummorna är snäppet för höga, eller att de liksom klappar igenom för mycket. Men man vänjer sig efter ett tag, å andra sidan.  :unsure:

Skön monosynth, är ingen expert men nog lät väl moogarna så där?

Tycker pianot är lite för mekaniskt, det kan gärna vara tajt i timingen, men anslagsstyrkan är för jämn, tycker jag.

DON'T PANIC


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
otroligt snyggt. Lyssnade på Kontrapunk här innan, och Leif skulle kunna slänga på et röstspår här och var på denna med bravur tror jag. Bara en tanke.

Första temat känner jag igen lite från något annat. Delar av melodier känner jag igen, men vet inte från vad.

Snyggt senare, bra musik som både lugnar ner och engagerar -bra!

Monosynthen spelar du bättre än vad den låter faktiskt ;) Men det är bara en preferens. Vill man ha det soundet är det spot on.

Handklapsvirveln ligger ett snäpp för högt i mina öron, fast som sagts innan vänjer man sig.

Kunde tänka att man tog ner intensiteten under 20-30 sekunder i mitten för att bara ha lite ambienta flumljud lallande, kanske med något av de olika teman som flyktiga melodier snurrar runt, alltså, brottstycken av typ det inledande temat.

Du gör detta otroligt bra, imponerad! FÖrutom svamlet ovan, som väl i sig mer handlar om tycke och smak, så finns inget att klaga på. Fläckfritt!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Inget att komma med egentligen. Det känns som det är väl balans i mix och allt låter bra. Gitarren stör jag mig inte på även om det hörs att den inte är riktigt, men det gör inte något alls, för det är ett snyggt ljud.

Någon jämförde med Avslappnad. Men det tycker jag är orättvist, det här känns väldigt väl komponerat och genomtänkt, en snygg helhet har du fått till.

Jag gillade låten för dess stämning och känsla, kanske inte så mycket melodiskt egentligen. Men det gjorde mig inget heller, den puttrar på och jag tycker det är behaglig lyssning.

Rocka på C.




Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ja vad ska man säga. Jag tycker verkligen om det här. Skönt och helt underbara och bra avvägda ljud. Jag tycker trumloopen är klockren.

Jag tog mig friheten att prova lägga på sång. Tanken den är att den ska vara enkel och lättlyssnad utan massa effekter och mer bara smälta in i arrangemanget. Tanken var också att sången bara ska bryta av en stund, så att låten är till 70 % instrumental, så sången kommer in när trummorna kommer in och varar fram till "gitarrsolot" och kommer in igen efter Moogsolot. Har försökt mixa in sången lite, men det är svårt på en färdig mix att hitta utrymme  :) Se detta bara som en idé som man utveckla lite som du vill om det nu är nåt som faller på läppen överhuvudtaget. Gillar du det inte så är det bara att säga till så tar jag bort inlägget. Jag har klippt in låten från det att tamburinen kommer in så att man kommer in i låtkänslan lite

Spelaren är kopplad till en länk så jag hoppas det funkar, annars lägger jag upp länken om du är intresserad.


[mp3=200,20,0,center]http://vlweqg.blu.livefilestore.com/y1pTw8CkLNnUBh4gBSqq1gUDsjFk9G18Gtd3pqsPSh_CxYQopaKutjKK1nhWDze7VAU676A5SIJ8Wrw-W-iQasvMonrXj7Lv3iy/Chariot_s%C3%A5ngide.mp3?download[/mp3]


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja vad ska man säga. Jag tycker verkligen om det här. Skönt och helt underbara och bra avvägda ljud. Jag tycker trumloopen är klockren.

Jag tog mig friheten att prova lägga på sång. Tanken den är att den ska vara enkel och lättlyssnad utan massa effekter och mer bara smälta in i arrangemanget. Tanken var också att sången bara ska bryta av en stund, så att låten är till 70 % instrumental, så sången kommer in när trummorna kommer in och varar fram till "gitarrsolot" och kommer in igen efter Moogsolot. Har försökt mixa in sången lite, men det är svårt på en färdig mix att hitta utrymme  :) Se detta bara som en idé som man utveckla lite som du vill om det nu är nåt som faller på läppen överhuvudtaget. Gillar du det inte så är det bara att säga till så tar jag bort inlägget. Jag har klippt in låten från det att tamburinen kommer in så att man kommer in i låtkänslan lite

Spelaren är kopplad till en länk så jag hoppas det funkar, annars lägger jag upp länken om du är intresserad.


[mp3=200,20,0,center]http://vlweqg.blu.livefilestore.com/y1pTw8CkLNnUBh4gBSqq1gUDsjFk9G18Gtd3pqsPSh_CxYQopaKutjKK1nhWDze7VAU676A5SIJ8Wrw-W-iQasvMonrXj7Lv3iy/Chariot_s%C3%A5ngide.mp3?download[/mp3]

Tjena Jonerstone!
Vilken skön röst du har! Riktigt riktigt bra gjort!  :) Du har PM! /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
That was never five minutes!

Skön låt,
Tycker guran låter förvånansvärt äkta, det är bara den lite väl jämna anslagsstyrkan och något ackordbyte som blir lite för mekaniskt, men lite mer jobb på den så skulle de flesta ha blivit lurade. Speciellt om du inte avslöjar vad det är... ;)

Jag tycker trummorna är snäppet för höga, eller att de liksom klappar igenom för mycket. Men man vänjer sig efter ett tag, å andra sidan.  :unsure:

Skön monosynth, är ingen expert men nog lät väl moogarna så där?

Tycker pianot är lite för mekaniskt, det kan gärna vara tajt i timingen, men anslagsstyrkan är för jämn, tycker jag.



Tjena Rattlesnake!

"Moogsoundet" kommer från Predator vilken har en del schyssta sound..kanske mer känd för sina arpeggios men har en hel del andra coola sounds..Piano är en svår historia tycker jag..vill inte ha ett traditionellt runt och varmt sound utan lite hårdare till denna låt.Tyvärr har jag inga riktigt bra som svarar upp på velocities ( Stavas det så? ) på ett vettigt sätt, vill inte gå in och editera anslagen, blir lätt ännu mer mekaniskt. Har ett nytt bibliotek på gång, hoppas hitta lite bättre pianon där  :) Jättetack för synpunkter och kommentarer! /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
otroligt snyggt. Lyssnade på Kontrapunk här innan, och Leif skulle kunna slänga på et röstspår här och var på denna med bravur tror jag. Bara en tanke.

Första temat känner jag igen lite från något annat. Delar av melodier känner jag igen, men vet inte från vad.

Snyggt senare, bra musik som både lugnar ner och engagerar -bra!

Monosynthen spelar du bättre än vad den låter faktiskt ;) Men det är bara en preferens. Vill man ha det soundet är det spot on.

Handklapsvirveln ligger ett snäpp för högt i mina öron, fast som sagts innan vänjer man sig.

Kunde tänka att man tog ner intensiteten under 20-30 sekunder i mitten för att bara ha lite ambienta flumljud lallande, kanske med något av de olika teman som flyktiga melodier snurrar runt, alltså, brottstycken av typ det inledande temat.

Du gör detta otroligt bra, imponerad! FÖrutom svamlet ovan, som väl i sig mer handlar om tycke och smak, så finns inget att klaga på. Fläckfritt!

Hej EMU!

Vad kul att du gillar! Kollade in Leif och han har en härlig röst! Tack för tips! Fick ju helt otippat ett förslag från "Jonnestone"
som jag verkligen föll för..kul kul..förstår vad du menar med monosynthen..men satt så bra i ljudbilden tycker jag så den behåller jag nog förmodligen.. ja..många tycker tydligen att virveln ligger lite högt..skall dra några varv till så kanske jag oxå tycker den ligger för högt? :rolleyes: Dra ner på intensiteten kan vara ett bra förslag..blir ju en "special edition" nu med sång och då kan man labba lite..Stort tack för värdefulla kommentarer ! /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Inget att komma med egentligen. Det känns som det är väl balans i mix och allt låter bra. Gitarren stör jag mig inte på även om det hörs att den inte är riktigt, men det gör inte något alls, för det är ett snyggt ljud.

Någon jämförde med Avslappnad. Men det tycker jag är orättvist, det här känns väldigt väl komponerat och genomtänkt, en snygg helhet har du fått till.

Jag gillade låten för dess stämning och känsla, kanske inte så mycket melodiskt egentligen. Men det gjorde mig inget heller, den puttrar på och jag tycker det är behaglig lyssning.

Rocka på C.

Tjena Freddy!

Eftersom jag inte brukar analysera vad och varför det blir som det blir med musiken, så tänkte jag till lite..och det är nog så att jag  gillar att bygga ljudlandskap där melodier egentligen mer bryter mot harmonierna och förmedlar någon slags stämning.., som en slags extra harmoni.. blir nog inga slagkraftiga melodier då, lite mer flyktiga skulle jag tro..ja ja det blir som det blir  :) Tack/C





Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjena MR C.

In en snabbis från vildmarken och lyssnar på lite låtar..Gillade denna.Mycket snyggt i början och sedan när trummorna kommer in så ryste jag till.Jag tycker inte trum mixen stör på något vis.I mina P8:or låter det fett och bra.Finns inget att hacka ned på här,snygg ljudbild och ett vackert och behagligt stycke."Guran" låter inte så pjåkigt.
Visst skulle djonas eller nån annan kunna lyfta låten lite till,men inte nödvändigt.Den duger gott så här.

Mvh
Micael

Hej Micael!

Ja..får se med gitarren..En musiker på myspace erbjöd sig att lägga gitarrer..får se vad det tar vägen..tack för lyssning! /C


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
En låt som värmer inombords snyggt ska sparas! B)


Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Detta var otroligt vackert! Mycket snygga melodier, jag gillar. :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
En låt som värmer inombords snyggt ska sparas! B)

Va bra!..för det gör ju inte solen direkt... :) Tack! /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Detta var otroligt vackert! Mycket snygga melodier, jag gillar. :)

Tjena Balder!

Tackar!  :) /C


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com

Spelaren är kopplad till en länk så jag hoppas det funkar, annars lägger jag upp länken om du är intresserad.


Länken funkar inte längre för mig   :huh:

// Martin
www.alatarmusic.com


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

Spelaren är kopplad till en länk så jag hoppas det funkar, annars lägger jag upp länken om du är intresserad.


Länken funkar inte längre för mig   :huh:

// Martin

Nähä..hmm funkar här.. :unsure: men Jonnerstone håller på och meckar med sång, så det blir väl en ny version... :)



Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter bra. Får återkomma med längre kommentar, men det lär gå här ofta de närmsta dagarna
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho Mr C.

Ja då blir jag först ut att kommentera detta,om inte Dividend hinner före :)

Hörde denna i somras runt mitten på juli och gillade det skarpt då..och med Micke aka Jonnerstone på sång så blev det inte sämre..Vilket lyft!

Lite lång väntan innan sången kom..Trodde först att du tankat upp en gammal verre,dessbättre var det inte så.

Helt färdigt i mina öron,mer sång på långa introt möjligen för det lyfte verkligen med sången.Mycket fin låt har blivit ännu vackrare.

Kanon collabbat boys!

Mike


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tjoho Mr C.

Ja då blir jag först ut att kommentera detta,om inte Dividend hinner före :)

Hörde denna i somras runt mitten på juli och gillade det skarpt då..och med Micke aka Jonnerstone på sång så blev det inte sämre..Vilket lyft!

Lite lång väntan innan sången kom..Trodde först att du tankat upp en gammal verre,dessbättre var det inte så.

Helt färdigt i mina öron,mer sång på långa introt möjligen för det lyfte verkligen med sången.Mycket fin låt har blivit ännu vackrare.

Kanon collabbat boys!

Mike

Kul att du gillade  :wub:

Jag gillade låten skarpt som instrumental men hittade en liten lucka där det skulle passa med en liten sångmelodi, så jag sjöng in och visade för C som gillade det. Jag vill fortfarande se låten som en instrumental låt fast med ett litet sångparti. Jag fick en nerskalad verre av C för att kolla om det fanns möjlighet att lägga mer sång, men jag tyckte att allt jag provade blev så konstlat och påtvingat och förtog den här känslan av en intrumentallåt som plötsligt utvecklas till en låt med sång. Allt behöver ju inte vara enligt mall 1A eller hur.........?? ;) ;) :lol:

Tack för fina ord och kommentarer

Micke
« Senast ändrad: 14.09.2009, 13:54:48 by jonnerstone »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho Mr C.

Ja då blir jag först ut att kommentera detta,om inte Dividend hinner före :)

Hörde denna i somras runt mitten på juli och gillade det skarpt då..och med Micke aka Jonnerstone på sång så blev det inte sämre..Vilket lyft!

Lite lång väntan innan sången kom..Trodde först att du tankat upp en gammal verre,dessbättre var det inte så.

Helt färdigt i mina öron,mer sång på långa introt möjligen för det lyfte verkligen med sången.Mycket fin låt har blivit ännu vackrare.

Kanon collabbat boys!

Mike

Kul att du gillade  :wub:

Jag gillade låten skarpt som instrumental men hittade en liten lucka där det skulle passa med en liten sångmelodi, så jag sjöng in och visade för C som gillade det. Jag vill fortfarande se låten som en instrumental låt fast med en lite sångparti. Jag fick en nerskalad verre av C för att kolla om det fanns möjlighet att lägga mer sång, men jag tyckte att allt jag provade blev så konstlat och påtvingat och förtog den här känslan av en intrumentallåt som plötsligt utvecklas till en låt med sång. Allt behöver ju inte vara enligt mall 1A eller hur.........?? ;) ;) :lol:

Tack för fina ord och kommentarer

Micke

Ja men det förklarade ju saken,hursomhelst - grymt jobbat av er båda.

Jag säger som dig Micke,gillade också detta skarpt då jag hörde det i somras.Nu lyfte du det en nivå till.

Mike


Avslappnad

  • Gäst
Grym! Helt j*vla grym! :) Har haft den på rull i en halvtimme och jag gillar den otroligt mycket! :D Fantastisk ljudbild, kalasbra sång, därmed full pott från mig! :)