Kontrollrummet

Clemens/ Jonnerstone- The Darkness

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Gubbar!
Sitter på stugaltanen och titta när solen försvinner i horisonten, mot "the darkness". Jisses vilken fin stämning ni fångat upp med detta luftiga rena alster. Ögonvrån blir fuktig, hjälps ej, jag känner denna låt verkligt kraftigt djupt i själagångarna :wub:
Introt är ett av de bästa jag hört, ni lyckas få det att växa och bli större i över två minuter utan att det känns långtråkigt, bara med ett härligt guralir men framförallt ett superbt arr.
När sången kommer med blir det lixåm en ny låt och med dom stämmorna... en helt ny fantastisk musikupplevelse, en häärlig ljudbild, ojojj vilket snyggt jobb!

Måste sluta nu, finner icke mera ord :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
..nu hittar jag inte riktigt orden känner jag  :lol:

Men jo, såhär är det. Låtens instrumentala del är otroligt skön att lyssna till, så fint ljud och och fina melodier, allt. Sen när sången kom in klev låten upp ytterligare en nivå! Om man får önska så skulle jag önska mer sång på låten helt enkelt. Fast å andra sidan är det rätt skönt när inte alla låtar följer samma mall liksom.. Önskar en sak till - fler samarbeten er emellan haha!

Clemens, en helskön låt.
Jonnerstone, så himla bra sång.

Sparat!

//när man läser så mkt positiva kommentarer innan så är det lätt att få för höga förväntningar men dom infriades här  ^_^

http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Jajjemän! Toppen! Kan tycka att det ska vara än mer sång. Blir som ett väldigt långt intro. Det var kanon från början och sången lyfter låten ytterligare.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag märker att jag inte har kommenterat denna tidigare C - märkligt för jag vet att jag gillade den då och nu med Micke på sång - ja det är bara att stämma in i hyllningskören. Vore kul med mer colab från er - kan ju bli hur bra som helst det, förutsättningarna är ju verkligen på plats!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Mycket fint samarbete :rolleyes:

Önskar mer sång bara..så blir det komplett :)

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Låter bra. Får återkomma med längre kommentar, men det lär gå här ofta de närmsta dagarna

Hej!

Får väl vänta då.... :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Grym! Helt j*vla grym! :) Har haft den på rull i en halvtimme och jag gillar den otroligt mycket! :D Fantastisk ljudbild, kalasbra sång, därmed full pott från mig! :)

Hello!

Kul att du gillar! ja..Jonnerstone har en grym röst måste jag säga...kul med colab när det flyter på....

Tack! /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjou Gubbar!
Sitter på stugaltanen och titta när solen försvinner i horisonten, mot "the darkness". Jisses vilken fin stämning ni fångat upp med detta luftiga rena alster. Ögonvrån blir fuktig, hjälps ej, jag känner denna låt verkligt kraftigt djupt i själagångarna :wub:
Introt är ett av de bästa jag hört, ni lyckas få det att växa och bli större i över två minuter utan att det känns långtråkigt, bara med ett härligt guralir men framförallt ett superbt arr.
När sången kommer med blir det lixåm en ny låt och med dom stämmorna... en helt ny fantastisk musikupplevelse, en häärlig ljudbild, ojojj vilket snyggt jobb!

Måste sluta nu, finner icke mera ord :)

h.  johan

Tjou själv! :)

Kul när saker, låtar, man gör berör, det är ju dit man vill, men inte alltid så lätt..Jättetack för fina ord! /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
..nu hittar jag inte riktigt orden känner jag  :lol:

Men jo, såhär är det. Låtens instrumentala del är otroligt skön att lyssna till, så fint ljud och och fina melodier, allt. Sen när sången kom in klev låten upp ytterligare en nivå! Om man får önska så skulle jag önska mer sång på låten helt enkelt. Fast å andra sidan är det rätt skönt när inte alla låtar följer samma mall liksom.. Önskar en sak till - fler samarbeten er emellan haha!

Clemens, en helskön låt.
Jonnerstone, så himla bra sång.

Sparat!

//när man läser så mkt positiva kommentarer innan så är det lätt att få för höga förväntningar men dom infriades här  ^_^

Hej Åsa!
Tur det inte blev antiklimax då.. :) Tack för fina kommentarer och för lyssning! /C
( Jaha..man favoriseras på det "andra" forumet..Frozen..)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jag märker att jag inte har kommenterat denna tidigare C - märkligt för jag vet att jag gillade den då och nu med Micke på sång - ja det är bara att stämma in i hyllningskören. Vore kul med mer colab från er - kan ju bli hur bra som helst det, förutsättningarna är ju verkligen på plats!

Tjena Eko!

Kul att du gillar :) Jo...det blir kanske  mer colabs om tiden räcker till...vi får se.. :) Tackar! /C


Utloggad Nordenstam

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 63
    • Visa profil
Snyggt!
Som den sporadiska kontrollrummetbesökaren jag är har jag inte hört denna förrän nu.
Den är trevligt oförutsägbar och det mysiga soundet med allt vad det innehåller håller kvar intresset hela vägen.
Kommer gå några gånger i iTunes ikväll!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Snyggt!
Som den sporadiska kontrollrummetbesökaren jag är har jag inte hört denna förrän nu.
Den är trevligt oförutsägbar och det mysiga soundet med allt vad det innehåller håller kvar intresset hela vägen.
Kommer gå några gånger i iTunes ikväll!

Tjena Nordenstam!
Är väl oxo lite sporadisk i mina besök..beror väl mest på att tiden inte räcker till allt... Kul att du lyssnade och gillade! Tack! /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jajjemän! Toppen! Kan tycka att det ska vara än mer sång. Blir som ett väldigt långt intro. Det var kanon från början och sången lyfter låten ytterligare.

Tjena Eq!

Ja..tyckte väl likadant från början men tycker att Mickes ide´, att fortfarande köra låten mest instrumentalt funkar bra...
Lite kul att testa lite olika koncept.. Tack ! C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Mycket fint samarbete :rolleyes:

Önskar mer sång bara..så blir det komplett :)

/Marr

Tjena Marr!

Jo...men nu får den vara klar! :)  Tackar! /C


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tack alla för trevliga kommentarer. Känns bra att ni tycker att min sånginsats och slinga funkar i låten. Ser att en del av er tycker det ska vara mer sång. Personligen så gillar jag det så här...det blir mer som en utsmyckning. Clemens bygger upp låten så sjukt bra och man vaggas sakta in nåt obeskrivligt behagligt. Sen när sången efter ett tag kommer in så blir det lite som en verklighetspåminnelse.....äsc h va flummigt....kolla Mahans inlägg han beskriver det mycket bättre  :wub:

Så mitt råd är att se på det som en instrumental låt med ett litet sångparti.

Tack igen för lyssning och uppskattning

Micke


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Otroligt snyggt får man ju säga :)

Kan känna att sången borde mixas på ett annat sätt? nu ligger den en anings ovanpå. Får även här be om att få återkomma med bättre synpunkter :)


Riktigt bra iallafall :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Otroligt snyggt får man ju säga :)

Kan känna att sången borde mixas på ett annat sätt? nu ligger den en anings ovanpå. Får även här be om att få återkomma med bättre synpunkter :)


Riktigt bra iallafall :)

Ja jag har också efter några lyssningar känt av en liten tendens av att sången ligger lite ovanpå....inte så att jag reagerar nämnvärt men kanske nån db dipp i nedre mellanregistret runt 300 Hz med ett brett Q-värde skulle göra susen.

Tack för input


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja..man får väl skylla sig själv..bad om processade filer av Micke, tyckte sångljudet var schysst..
Tror att Micke redan skurit lite där :unsure: men oskuret är bäst :P. Ja.. man skall nog inte frångå "regeln" om att alltid köra oprocessade filer när det gäller sång till den som mixar  :).. /C