Forum > Demolåtar

equality - Inside my head

<< < (2/8) > >>

cykeln:
Really lovely!
En låt som vore den skriven av Lennon (sticket) och McCartney (verserna)
men så finns de där eq-utvikningarna
och det låter lite som ett musical-nummer
Det är rätt charmigt som det är men det finns potential för mer
Skulle kunna inledas med enbart piano som komp och byggas upp

Emulator:
låten har snurrat i huvvet ett tag. Jäklar vad bra du sjunger rent "soundmässigt", alltså när allt sitter har du en bra klang. Snygg falsett, och sen låter det lite karl-hest.

Jag tyckler du skall sjunga in denna, strof för strof, ord för ord, vad som nu kan behövas.

ge rösten rösten en chans, det är den värd.

Eddi:
Nu har även nyktra öron fått lyssna på denna EQ-låt - fy tusan vilket låt - otrooooooligt bra :D
Vilka harmonier !!! Fiolerna/cellon som kommer in i mitten skulle jag gärna vilja höra mer av. Det finns ett par ställen där din röst är tveksam och gör att det låter aningens surt smiiiile och första inside my head. Falsetterna sitter bra men lite trevande. Som nån sa sjung den några fler gånger så blir det perfa.
Den funkar bra så här med det arr du har men jag skulle gärna vilja ha ett större rum samt en hög violinmatta över hela - men det är ju bara jag antagligen. Fast om det är ett utkast så kanske du orkar pröva det med ....

Fördelen med download player att man kan lyssna medan man skriver  - tror jag hör den för fjärde gången i rad nu --- KANONLÅT EQ!!!!!!!!!!!!!!!!1
Eko

Emulator:
Och, den blir bättre och bättre.  hela tiden. Bara du sätter sången, vilket jag är helt säker på at du kan. Du är lika velig o dan som jag är :D

se till att du sjunger in den nu. Loopa stroferna och sjung tills det sitter!

heja :D  Helt klart en av de bättre låtarna på länge här.

Dividend:
Härlig melodikänsla på denna... Kanske lite upprensning i basträsket ja, du sjunger personligt och bra men lite svaj och konstigheter på några ställen. Tycker inte du skall fixa ny sångare/ska, utan sätta denna själv :)

Det roliga med låten är att den kan gå minst 4 ggr eller mer (uppe i 4 var jag) innan man tänker att man vill byta.. Skriv ett par verser till så är den hemma! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion