Kontrollrummet

Asti - Räck mig handen

gäst · 40 · 6669

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Har lagt på lite mer körer, plockat bort trummorna i början och lagt på en ak.gitarr med flanger. Bättre?

Låtnamn: Räck mig handen
Artist: Asti
Genre: Vispop
Låtlängd: 3:03
Kompositör: Asti
Producent: Asti
Ev. medverkande: -
Inspelningsår: 2009
Format: mp3

Räck mig handen

Räck mig handen du döljer på din rygg
Jag vill känna värmen, känna mig trygg
Låt mig hålla dig så hårt i min famn
Ge mig mod att utropa ditt underbara namn
Min längtan är som hos ett barn
otålig och fördomsfri
Varje stund med dig är likadan
jag vill ropa ut av lycka och av galen eufori

Du kan få mig att göra vad du vill
Jag följer minsta vink ifrån dig
Jag kan göra allt och lite därtill
För din önskan är min lag och du kan lita helt på mig
Jag får aldrig nog av dig, jag tänker på dig varje minut
Jag har fullkomligt förlorat mig
och jag vågar inte tänka på att detta ska ta slut

Jag går runt i ett salighetens rus
Där du är hoppet, du är mitt ljus
All min längtan är av gränslös natur
Jag är fångad av din kärlek som ett djur uti sin bur
Innan modet sviker mig, innan vankelmodet tar vid
Ska jag avslöja de känslor som
gör att jag vill va´tillsammans med dig resten av min tid
« Senast ändrad: 15.04.2011, 16:59:59 by asti »


freddy

  • Gäst
Låter lite som Frälsningsarmén..  :lol:

Kan nog vara ett skönt avbräck mot dysterkvistens andra alster.

Förresten, såg att du släppt skiva 2009. Inget du skyltar med direkt va? Lite i smyg.. :P


asti

  • Gäst
Låter lite som Frälsningsarmén..  :lol:

Kan nog vara ett skönt avbräck mot dysterkvistens andra alster.

Förresten, såg att du släppt skiva 2009. Inget du skyltar med direkt va? Lite i smyg.. :P

Var tvungen att få ur den där melodislingan ur huve´t så man kan börja på nå´t annat! Tyckte den kunde passa nu i sommartider!  :)
Har jag släppt en skiva? Jag har sammanställt en CD själv 2009 med de senaste låtarna, men jag har ingen distributör eller så! Sedan lägger jag ju ut låtarna på min hemsida www.peterestberg.com, men det är allt! Var har du sett den?


freddy

  • Gäst
Har jag släppt en skiva? Jag har sammanställt en CD själv 2009 med de senaste låtarna, men jag har ingen distributör eller så! Sedan lägger jag ju ut låtarna på min hemsida www.peterestberg.com, men det är allt! Var har du sett den?

Dom pratade nämligen om din nya skiva på MTV News..

...nja, cyklade in på din fina hemsida faktiskt. Så det kanske inte var så exotiskt eller så. År 2009 är ett skivsläpp vad man gör det till känns det som, oavsett bolag eller distributör. Det finns väldigt många som "släpper skivor" och står för allt själva.

Du verkar kreativ iaf, har blivit ett par skivor för dig genom åren :) 


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det låter fint. Men dina ordval känns förutsägbara, och det är faktikst ovanligt i dina andra texter :) Ingen kritik, bara nåt jag kom att tänka på!

visa på! :D
https://soundcloud.com/user7789882


asti

  • Gäst
Har jag släppt en skiva? Jag har sammanställt en CD själv 2009 med de senaste låtarna, men jag har ingen distributör eller så! Sedan lägger jag ju ut låtarna på min hemsida www.peterestberg.com, men det är allt! Var har du sett den?

Dom pratade nämligen om din nya skiva på MTV News..

...nja, cyklade in på din fina hemsida faktiskt. Så det kanske inte var så exotiskt eller så. År 2009 är ett skivsläpp vad man gör det till känns det som, oavsett bolag eller distributör. Det finns väldigt många som "släpper skivor" och står för allt själva.

Du verkar kreativ iaf, har blivit ett par skivor för dig genom åren :) 
Tänkte att det kanske var på CNN angående nya domedagsprofetior!  :)
Tycker själv att hemsidan är rätt snygg - min yngste son har fixat den!
Totalt är det väl 5 album nu, så snart kommer det en best of!  :D
Vore rätt intressant att veta hur många som håller på och spelar in musik själva, det är säkert enormt många fler än man tror!
Det görs säkert en massa bra musik som försvinner i mångden!  :(


asti

  • Gäst
Det låter fint. Men dina ordval känns förutsägbara, och det är faktikst ovanligt i dina andra texter :) Ingen kritik, bara nåt jag kom att tänka på!

visa på! :D

Jag är medveten om att det här är en ytligare och "klyschigare" text än normalt (hoppas jag i alla fall)!
Det var nog mest att jag ville göra något av gitarrslingan och melodin - ville få den ur tankarna!
Då är bästa sättet att spela in den och avsluta den. Plus att jag ville göra något lättare och mer positivt.
Det var som så jag såg den -  en glad popbagatell.  :)
/Asti


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Inledningsfrasen påminner mig om någon 60-talslåt. En del spännande ackordval som får mig att tänka Beatles och Hello, Goodbye. Det är jäkligt snyggt. Jag gillar den där lilla japanska/kinesiska gitarrslingan och växlingarna mellan dur och moll. Gillar texten också. Körerna kommer in snyggt. Ljudkvaliten är som vanligt hög men aningen för mycket reverb på sången imho. Det låter mycket 70-tal och det är min musik. Tack för den!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Inledningsfrasen påminner mig om någon 60-talslåt. En del spännande ackordval som får mig att tänka Beatles och Hello, Goodbye. Det är jäkligt snyggt. Jag gillar den där lilla japanska/kinesiska gitarrslingan och växlingarna mellan dur och moll. Gillar texten också. Körerna kommer in snyggt. Ljudkvaliten är som vanligt hög men aningen för mycket reverb på sången imho. Det låter mycket 70-tal och det är min musik. Tack för den!  :)
Ja, det är nog lite japanskt/kinesiskt över gitarr/synth-slingan! Har inte tänkt på det tidigare.
Roligt att du gillar låten - t.o.m. texten!  :)
Tycker jag har varit väldigt försiktig med reverbet, men det får jag kolla! Vad menas med imho?  :unsure:
70-tal? Antagligen influenser från Cat Stevens eller Paul Simon i så fall. Dom var förebilder då.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Fin gitarrslinga! Påminner den något lite om Anekas "Japanese boy"?
Tycker inte den låter så lättviktig popbagatell. För dettta har den lite för mycket av finstämda växlingar mellan dur/moll.
Däremot är det ju mer pop än visa. Snyggt när den går igång vid andra versen.
Gitarrsolot har en stämma som färgar med lite nordiskt vemod.
Jättebra låt - skulle kanske pasa som en duett?
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


asti

  • Gäst
Fin gitarrslinga! Påminner den något lite om Anekas "Japanese boy"?
Tycker inte den låter så lättviktig popbagatell. För dettta har den lite för mycket av finstämda växlingar mellan dur/moll.
Däremot är det ju mer pop än visa. Snyggt när den går igång vid andra versen.
Gitarrsolot har en stämma som färgar med lite nordiskt vemod.
Jättebra låt - skulle kanske pasa som en duett?
Jag tror inte jag har hört Japanese boy, men ska kolla in den!
Det känns som en lättviktig popbagatell för mig med tanke på text, melodi och takt.
Tycker inte heller att det är en visa. Kände att det fyllde på bra med gitarrerna i andra versen!
Gitarrsolot hade jag först tänkt mig mer oorganiserat med lite udda harmonier, men det blev så här till slut!  :)
Jag har faktiskt sjungit lite duett med mig själv (fast på två spår  :D) för att jag inte hann andas mellan textraderna,
men jag vet inte om det hörs? Men det kanske kan passa med två olika röster....?
Roligt att du gillar låten!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Är väl fortfarande lite frågande huruvida låten upplevs! Eq och Cykeln är positiva, men Freddy tycker det låter som
Frälsningsarmén. Ska jag be någon annan sjunga? Är låten värd besväret över huvud taget?
Ska jag arkiverade den under "Olycksfall i arbetet"?  :unsure:


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tror det är olika hur det upplevs, själv kan jag säga direkt att det inte är min stil. Men
ändå snygga harmonier och snyggt hantverk.

Det brukar vara högre potential (i mina subjektiva öron) på dina utkast, inte för att denna är dålig..
Vet inte heller hur det skall förbättras.. Låten är nedladdad igen iaf, och kommer jag på nåt så återkommer jag (Låter den ligga i listan hela dagen. Fick en ny översättning (Hurrra!) Var i februari senast :D

« Senast ändrad: 06.07.2009, 11:27:33 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


asti

  • Gäst
Tror det är olika hur det upplevs, själv kan jag säga direkt att det inte är min stil. Men
ändå snygga harmonier och snyggt hantverk.

Det brukar vara högre potential (i mina subjektiva öron) på dina utkast, inte för att denna är dålig..
Vet inte heller hur det skall förbättras.. Låten är nedladdad igen iaf, och kommer jag på nåt så återkommer jag (Låter den ligga i listan hela dagen. Fick en ny översättning (Hurrra!) Var i februari senast :D


Tack för lyssning och ärlig kommentar! En låt av den här typen tror jag måste få exakt rätt uttryck, annars blir det inte bra!
Tror inte heller min röst passar till sådana här "poplåtar". Hade fått "gitarrslingan" i huve´t och kände att jag måste testa i alla fall!
Känns inte heller som att jag har så många idéer om förbättringar, så jag låter den vara så här och koncentrerar mig på annat.
Men först ska jag upp till Höga kusten en vecka och hämta inspiration! Transpiration ser det inte ut att bli så mycket med däremot!  :D
Ha det fint!
/Asti


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Ska jag arkiverade den under "Olycksfall i arbetet"?  :unsure:

Absolut inte! Jag tycker som cykeln att detta inte är lättviktig popballad (eller tramsig eller vad du skrev...) . Trallvänlig, visst men det är inte samma sak. Ofta tycker jag att det som gör en låt bra är spänningen mellan det förutsägbara och det oväntade. Denna börjar ju som en barnvisa vad gäller såväl "japangitarrslingan", sångmelodin och harmonier men så kommer den oförutsedda uppgången från Ab, Bb till C igen och dessutom vid den snyggaste textraden "ge mig mod att utropa ditt underbara namn". Jag tror låten skulle vinna något på att inte inleda med uppfordrande baskagge på varje fjärdedel. Det ger illusion om att snart brakar ett sjuhelsikes rock-dån igång och det gör det ju inte. Lite tveksam till det instrumentala mollpartiet, som i sig är snyggt men det skulle räcka med en vända utan repris. Kanske skulle låten vinna på att framföras bara med sång och två gitarrer även om arr (körer!) är snyggt och något långsammare tempo?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Ska jag arkiverade den under "Olycksfall i arbetet"?  :unsure:

Absolut inte! Jag tycker som cykeln att detta inte är lättviktig popballad (eller tramsig eller vad du skrev...) . Trallvänlig, visst men det är inte samma sak. Ofta tycker jag att det som gör en låt bra är spänningen mellan det förutsägbara och det oväntade. Denna börjar ju som en barnvisa vad gäller såväl "japangitarrslingan", sångmelodin och harmonier men så kommer den oförutsedda uppgången från Ab, Bb till C igen och dessutom vid den snyggaste textraden "ge mig mod att utropa ditt underbara namn". Jag tror låten skulle vinna något på att inte inleda med uppfordrande baskagge på varje fjärdedel. Det ger illusion om att snart brakar ett sjuhelsikes rock-dån igång och det gör det ju inte. Lite tveksam till det instrumentala mollpartiet, som i sig är snyggt men det skulle räcka med en vända utan repris. Kanske skulle låten vinna på att framföras bara med sång och två gitarrer även om arr (körer!) är snyggt och något långsammare tempo?
Baskaggen i början är till för att ange den "omarkerade", raka takten, som jag tror inte hade fått avsedd effekt vid enbart slag på 1:an
och 3:an t.ex. Och det blir väldigt tomt utan något som markerar takten. Men jag är inget vidare på att få till trummor, så det går
säkert att förbättra den delen! Instrumentalpartiet har jag också haft funderingar på att korta ner. Hade från början tänkt mig det
med mer "okonventionella" harmonier, som bröt ordentligt mot det övriga, men det blev som det blev!  :)
Tror i så fall jag gör om instrumentalpartiet helt och hållet, om jag orkar.
Ursprungstanken var att ha ett väldigt sparsamt, enkelt arr med enbart akustiska gitarrer och en tramporgel, men jag hittade inte
rätt orgelljud och fick väl inte till de akustiska gitarrerna speciellt bra heller. Och utan bas och trummor lät det som sagt tomt.
Så det känns som att det nästan är att börja om från början om det ska kunna bli bra! :)
Men efter en veckas frånvaro från KR (hur nu det ska gå  :wacko:) kanske jag har tillräckligt med inspiration och idéer!
Tack för engagemang och värdefulla synpunkter!
/Asti


freddy

  • Gäst
Men jag kan se denna framföras på stan av Frälsningsarmén :) Kanske inget man vill höra. Men jag tycker mittenpartiet med gitarrstämmorna är riktigt mysigt. Gillar faktiskt låten.

När vi ändå är inne på temat så är detta bland det tuffaste jag någonsin sett:



Köp lite looppedaler nu asti och ge dig ut i Sverige på turné!





Utloggad Master Peo

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 36
    • Visa profil
    • His Masters Choice (Sweden)
Frälsningsarmén ... Det tycker jag inte, även om det rytmiskt finns vissa likheter med deras trallvänliga sånger. Det jag hör i botten är en visa, som har "poppats upp" med ett mer rytmiskt komp.

Jag associerar spontant till trenden på 1960-70-talet, då grupper som Hootenanny Singers och Small Town Singers tog upp och moderniserade många klassiker ur den svenska visskatten genom att förse visorna med ett "poppigare" guitar-komp. Ett typexempel är Dan Anderssons "Jag väntar vid min mila" i Hootenannys tappning.

Din låt och ditt arrangemang anknyter till denna tradition ... och det är verkligen inget att skämmas för!

Peo
Jazz, Dixieland, Swing och Sweet ...


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Tycker din röst passar perfekt. Mild och allvarlg på nå't sätt. Det ända jag kan kritisera är att låten lunkar på lite för säkert. Skulle behöva ett psykadeliskt utsvävande eller kanske ett euforiskt klimax nå'nstans så att man minns låten.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
gitarrtemat är kalas tycker jag :)
www.myspace.com/staffanjonsson


asti

  • Gäst
Har just återkommit från en turné i Norrland och ser att det kommit några kommentarer!  B)

Freddy: Har skaffat lite looppedaler och uppträder härnäst på Stortorget i Växjö!  :)

Master Peo: Detta var väl ett försök att låta lite modernare än Hootenanny Singers och Smalltown Singers, men
                 det är trevliga associationer du gör och dom gjorde ju bra musik!

Bow35: Jag har funderingar på att göra om instrumentalpartiet en del så att det kontrasterar mer mot verserna och
           kanske gör låten lite mer "spännande". Trummorna ska jag nog laborera lite med också.....

Stajo: Det var så låten kom till. Men resten kanske inte blev lika lyckat?

Tack allihop för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Det här är kanske pop men ingen bagatell.  Gitarrslingan påminner lite om Ron Wood i Gasolin Alley' tycker jag.
Måste säga att jag gillar låten.  Inget ansträngt poppigt alls.
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


asti

  • Gäst
Det här är kanske pop men ingen bagatell.  Gitarrslingan påminner lite om Ron Wood i Gasolin Alley' tycker jag.
Måste säga att jag gillar låten.  Inget ansträngt poppigt alls.
Det kan nog varit den som låg nå´nstans i bakhuvet! Kommer väl ihåg den plattan, var en favorit hos mig när den kom ut!
Roligt att du gillar låten! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Varför skulle detta vara en popbagatell? Lillie och Susie eller va fan dom heter är popbagateller + en drös massa andra sk artister från "Idol", sånt mög som jag inte ens orkar ha koll på. Det är är viktigt att kunna definiera vad som är pop eller inte.
Japanskt som redan påpekat. Lennon har mycket sånt i sina melodier på dom sista plattorna (påverkan från Ono, förstås)
Är det nåt jag vill kritisera så är det lite händelsefattigt. Jag önskar ibland att du kunde få nåt att hända, nåt som gör att man reagerar. Nu flyter allt på från början till slut snyggt och prydligt - jag talar om din sång.
Sen har ju redan equality redan sagt allt om låten i sin brillianta analys.


asti

  • Gäst
Varför skulle detta vara en popbagatell? Lillie och Susie eller va fan dom heter är popbagateller + en drös massa andra sk artister från "Idol", sånt mög som jag inte ens orkar ha koll på. Det är är viktigt att kunna definiera vad som är pop eller inte.
Japanskt som redan påpekat. Lennon har mycket sånt i sina melodier på dom sista plattorna (påverkan från Ono, förstås)
Är det nåt jag vill kritisera så är det lite händelsefattigt. Jag önskar ibland att du kunde få nåt att hända, nåt som gör att man reagerar. Nu flyter allt på från början till slut snyggt och prydligt - jag talar om din sång.
Sen har ju redan equality redan sagt allt om låten i sin brillianta analys.
Med popbagatell menar jag enkel låt med en inte alltför "djup" text och som är lätt att ta till sig!
Min röst medger tyvärr inte några större utbrott, så den har jag lite svårt att variera! Men visst, det är en klar begränsning!
Håller på med en ny version som jag förhoppningsvis snart har klar och som jag tror ska ge ett lite fylligare komp.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Jag gillar nog dina mer blåa alster bättre. Det här får mig att associera mer till solstollarna än Afzelius o Wiehe. Bra spelat dock, bara trummorna som kan bli bättre.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


asti

  • Gäst
Jag gillar nog dina mer blåa alster bättre. Det här får mig att associera mer till solstollarna än Afzelius o Wiehe. Bra spelat dock, bara trummorna som kan bli bättre.
 :P

Det här glädjefnattet varade inte så länge, så nästa låt lär nog bli desto dystrare!  :)
"Solstollarna" - kul!  En bit på väg!  B)
Håller på med en ny version, som förhoppningsvis blir bättre!  :unsure:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Har kompletterat med fler körer, en till akustisk gitarr, samt tagit bort trummorna i början. Har höjt orgeln och trummorna något.
Ska jag nöja mig med detta eller är det någon som har någon bra idé om förbättring?


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jo..lite mer lättviktigt än vad jag har hört från dig tidigare, kompetent och bra på alla sätt men kan nog tycka att den ligger lite snäppet under från det jag hört tidigare..en trevligt låt på en CD för den funkar ju!...om jag skulle sätta betyg vilket jag aldrig brukar göra, men nu tävlar du mot dig själv  :) så en 3:a tror jag, och oftast brukar du ligga på en femma i mina öron..gillar nog de lite dystrare texterna och melodierna, men det är jag det..


asti

  • Gäst
Jo..lite mer lättviktigt än vad jag har hört från dig tidigare, kompetent och bra på alla sätt men kan nog tycka att den ligger lite snäppet under från det jag hört tidigare..en trevligt låt på en CD för den funkar ju!...om jag skulle sätta betyg vilket jag aldrig brukar göra, men nu tävlar du mot dig själv  :) så en 3:a tror jag, och oftast brukar du ligga på en femma i mina öron..gillar nog de lite dystrare texterna och melodierna, men det är jag det..

Hade den här lite "japanska" melodislingar i skallen och har nu omsatt den i en låt, som jag väl inte heller är helt nöjd med!
Men nu har jag i alla fall gjort det och kan koncentrera mig på nya, dystra låtar igen.  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
njaejjjjjjjjjjj

Det blir fel fel för mig. En banal (sorry, brist på bättre ordval.men, enkel, naiv?) liten gitarrslinga som kanske skulle passat någon annan stans, sedan snygga körer och riktigt bra arr blir en märklig mix.

Sedan kommer en snubbe som låter som om han blivit av med jobbet, fastnat med fingrarna i bildörren, spik i foten, och migrän (alltså rejält deppig) och försöker sjunga något glatt.

nej, gör dyster musik på riktigt istället, det gör du riktigt bra :)

/Herr Besserwisser von Dynghufvhud
https://soundcloud.com/secondary-protocol


asti

  • Gäst
njaejjjjjjjjjjj

Det blir fel fel för mig. En banal (sorry, brist på bättre ordval.men, enkel, naiv?) liten gitarrslinga som kanske skulle passat någon annan stans, sedan snygga körer och riktigt bra arr blir en märklig mix.

Sedan kommer en snubbe som låter som om han blivit av med jobbet, fastnat med fingrarna i bildörren, spik i foten, och migrän (alltså rejält deppig) och försöker sjunga något glatt.

nej, gör dyster musik på riktigt istället, det gör du riktigt bra :)

/Herr Besserwisser von Dynghufvhud

"blivit av med jobbet, fastnat med fingrarna i bildörren, spik i foten, och migrän :lol: - jag som trodde jag lät kär och lycklig!
Ja, jag är och förblir nog en dysterkvist verkar det som!  :o  :)
Får väl byta namn till något gravöl i stället!  :rolleyes:
Tack i alla fall för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
:D äsch, kanske lite tillspetsat, men det blev lixom en kontrast typ :lol:

Jag kände att jag kunde skriva så med tanke på hur bra du är på ditt "vanliga" hantverk. KOmmer säkert bra glada låtar också nångång ;) :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


asti

  • Gäst
:D äsch, kanske lite tillspetsat, men det blev lixom en kontrast typ :lol:

Jag kände att jag kunde skriva så med tanke på hur bra du är på ditt "vanliga" hantverk. KOmmer säkert bra glada låtar också nångång ;) :D

Säg inte så, då blir jag glad igen och då tar det tid innan jag blir dyster och kan göra nya låtar!  :wacko:  :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag letade efter något inlägg som jag kunde citera och säga precis så här tycker jag med. Problemet är att jag håller med alla - det är ingen popbagatell - det låter som om dysterkvist har fastnat i en hissdörr - det är bra arrat och körat - gitarrslingan känns igen från nåt på 60-talet och .... nä det är ingen Asti-låt helt enkelt. Men alla legender har låtar som man inte till 100 gillar så det får gälla för denna med.

Kom nu med nåt riktigt dystert :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se