Kontrollrummet

Asti - Räck mig handen

gäst · 40 · 6671

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Jag letade efter något inlägg som jag kunde citera och säga precis så här tycker jag med. Problemet är att jag håller med alla - det är ingen popbagatell - det låter som om dysterkvist har fastnat i en hissdörr - det är bra arrat och körat - gitarrslingan känns igen från nåt på 60-talet och .... nä det är ingen Asti-låt helt enkelt. Men alla legender har låtar som man inte till 100 gillar så det får gälla för denna med.

Kom nu med nåt riktigt dystert :D


Ska säga till min fru att hon får börja tilltala mig med "Legenden Asti", annars svarar jag inte!   B)
Nu ska jag hitta på något så dystert att t.o.m. semestervädret får er att jubla vid en jämförelse!  :o  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Legenden Asti


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Asti!
Detta var en skön lyssning, trots usla hörlurar, särskillt stämmorna gillas hårt, snyggt arrade lite alá ljuva 80-tal.
Gitar o flöjt sitter fint, lite Irish vibbar om det. Bra jobbat!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


asti

  • Gäst
Tjou Asti!
Detta var en skön lyssning, trots usla hörlurar, särskillt stämmorna gillas hårt, snyggt arrade lite alá ljuva 80-tal.
Gitar o flöjt sitter fint, lite Irish vibbar om det. Bra jobbat!

h.  johan

Tack för det! Jaså, du hittar lite irländskt i det här? Det har jag inte hört från någon annan.
Gitarrtemat och ev flöjt/synth är väl det som utmärker låten, tror jag.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ska säga till min fru att hon får börja tilltala mig med "Legenden Asti", annars svarar jag inte!   B)
Nu ska jag hitta på något så dystert att t.o.m. semestervädret får er att jubla vid en jämförelse!  :o  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Legenden Asti

HAHAHA! Fan Asti, du borde ha ett eget spår med citat på eventuell Best of KR 2009 :D

Låten då.. Ja den funkar bättre nu när jag hört den typ 50 ggr :D
« Senast ändrad: 21.07.2009, 09:57:39 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


asti

  • Gäst
Ska säga till min fru att hon får börja tilltala mig med "Legenden Asti", annars svarar jag inte!   B)
Nu ska jag hitta på något så dystert att t.o.m. semestervädret får er att jubla vid en jämförelse!  :o  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Legenden Asti

HAHAHA! Fan Asti, du borde ha ett eget spår med citat på eventuell Best of KR 2009 :D

Låten då.. Ja den funkar bättre nu när jag hört den typ 50 ggr :D

50 gånger!!?? Ja, människan har en märklig förmåga att anpassa sig till det mesta!  :)
Nej allvarligt, roligt att du tycker den funkar bättre efter flera genomlyssningar!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti