Forum > Färdiga produktioner

Crumble Zone - the Constant

<< < (3/5) > >>

Overkill:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 26.06.2009, 19:54:20 ---Är det bara jag som tänker Counting Crows här?? snyggt!"!

Edit: det var bara i början....

--- Slut citat ---

AH där var det! Satt och grubblade på det när jag lyssnade men kom inte på. Instämmer helt och vet att Fidden lyssnar på dom så det är definitivt en relevant liknelse :)

cykeln:
Helt suveränt!
Fantastiskt bra låt  - slår det mesta man hör i radion idag
Härlig produktion - fyllig, mjuk och slamrig
Ljuvlig stämsång
Mer!

Åsa:
..härligt att låten lyssnas på och beröms, jag måste säga igen att jag är så skitglad att jag fick hänga på här. Har lyssnat mycket på den och gillar den så MYCKET! Skitskön slamrig pop, och lite lite ledsamt fin sådär. Fidden, jag undrar jag om du förstår hur duktig du faktiskt är på låtskrivandet? Klockren tycker jag.

:)

/tack för berömmet förresten! Fidden hade tagit ut den ljuvliga stämman så det var bara att hitta rätt känsla och få till det som det var tänkt. Jag tycker själv att rösterna passade jättebra tillsammans så det var hur kul som helst det här!

tsmalmbe:
Cymbaler för hela slanten. Och av dålig kvalitet, vassa och grävande. Men å andra sidan låter det desto bättre då cymbalerna tar slut. Men övre frekvenserna lider nog av cymbalerna.

Låten är annars garanterad fidden, riktigt jävligt bra. Jag skulle gärna lyssna på en hel cd av detta nu på sommaren då det blir lite dyrt att streama musik över mobilnätet.

Fidden:
Inte varje dag man blir jämförd med Adam Duritz (counting crows), coolt =)

Helst skulle man ju vilja ha riktiga trummor inspelade av nån som kan, men nu ser setupen ut som den gör med ett uråldrigt program och en dator som börjar sjunga på sista refrängen... Jag har lämnat ezdrummer för att det var för tungladdat och störde kreativiteten för mycket, och därför också gått tillbaks till trummorna jag använt sedan typ 2002. Jag använder dem inte för att de är snygga, utan för att de gör sitt jobb utan att krångla. Jag vet att de inte håller radioklass, men jag har samtidigt inte några radio-ambitioner.

Personligen tycker jag även att basljudet och gitarrspelet lider av samma problem, men där är det mer sällan lyssnare reagerar.

Kul att låten som låt funkar iallafall. Några justeringar till följd av kommentarer kommer det förresten inte bli på ett tag, då studion ligger nerpackad i flyttlådor och kommer fortsätta att göra så i några månader framöver =)

Tack igen för lyssningarna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion