Forum > Färdiga produktioner

Crumble Zone - the Constant

(1/5) > >>

Fidden:
LÅTNAMN: the Constant
ARTIST/GRUPP: Crumble Zone
GENRE: Poprock
LÅTLÄNGD: 3:34
KOMPOSITÖR: Fredrik J
PRODUCENT: Fredrik J
EV. MEDVERKANDE: Åsa Wetter
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Här kommer en av sällsynta CZ-låtar, denna gången försökte jag mig faktiskt på lite samarbete för en gångs skull, vilket var grymt kul. Tack så mycket Åsa för körstämman =)

Första utkastet, som var inspelat på mobilen, var i 4/4-takt... men sen blev det tal om en 6/4-festival, och då bytte jag till en sån takt. Sen blev det inget av den festivalen, men det gjorde inte så mycket för jag hade ändå inte hunnit klart tills dess  :lol:

Lägger den under "färdiga", men är öppen för kritik.

/fidden... pinsamt inaktiv numera.

Overkill:
vilken fin låt. :(

Åsa:
För det första så var det jättekul att samarbeta med dig Fidden, och för det andra så gillar jag verkligen låten tokmycket! Underbart bra skulle jag vilja säga. Stämman som tagits ut satt som en smäck, så snygg melodi på den mot leaden. Jag hade jättekul och är verkligen helnöjd med resultatet, bra mixat tycker jag  :)

Hoppas du får mycket lyssningar på den här nu, för det är låten värd  :)

Eddi:
Pinsamt inaktiv - jepp håller med - ingen 80-talslåt - förvånande faktiskt! :wacko:
Den här låter ju hur bra som helst Åsas stämma passar mycket bra in tillsammans med din här Fidden arret också bra  - Men det lät som det varit cymbalrea på din hemort - lite mycket av den varan. Annars toppbetyg.
Eko

Harmonica mike:
Tjenare.

Jo men detta var bra,snyggt med Åsa där i introt,grymt! Acke stål guran har du skurit sönder.All botten bortblåst,krockar med cymbalerna/krascharna och bildar en ogenomtränglig gröt i topp registret.

Håller också med Eko om cymbal rean,låten skulle må bättre av lite mindre cymbal frenesi..
Den fina sången blir lidande av det.Fantastiskt snyggt sjunget av Åsa och dig här,jag är impad.Rösterna som gjutna ihop.
Synd bara på den undermåliga mixen/krascharna,fixa det - för detta är riktigt bra!

Lätt 4,5/5 DI boxar i nuvarande tappning.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion