Forum > Färdiga produktioner
Cykeln - Midsommarnattsvals vid Riddarfjärden
equality:
Tack för en mycket härlig visa! Kan mycket väl bli en klassiker. Väldigt fin melodi och text. Ditt sätt att framföra låtar som denna gör mig avundsjuk! Gillar blandningen av 4/4 och 3/4.
Gillar orkestrala versionen bäst. Stråkarna blir lite för starka i de sista verserna.
cykeln:
--- Citat från: equality skrivet 26.06.2009, 01:12:57 ---Tack för en mycket härlig visa! Kan mycket väl bli en klassiker. Väldigt fin melodi och text. Ditt sätt att framföra låtar som denna gör mig avundsjuk! Gillar blandningen av 4/4 och 3/4.
Gillar orkestrala versionen bäst. Stråkarna blir lite för starka i de sista verserna.
--- Slut citat ---
Tack det tar jag åt mig ordentligt av när det kommer från Dig!
Men du har då ingen anledning att vara avundsjuk.
Kul att du gillar blandningen - ett försök att göra något mer av en i grunden enkel låt
Stråkarna är ju mina egna - hoppas på betydligt bättre
Åsa:
Så, då lyssnar jag på ännu en vismästare ikväll.
Du skulle vara dragplåster på vilken visfestival som helst cykeln..
Jag tycker verkligen om din sång, så egen, och så snyggt i genren!
Fin spelat också. En jättefin demo-demo :)
Det här är tjusningen med kr verkligen.
Ett uppehåll i lyssningen, och så tar man tag i det, och upptäcker så mycket bra musik. I genres jag normalt inte lyssnar på. Givande är det! ...fast å andra sidan så sjunger jag lite Bellman, och det här andas ju lite bellman...kanske därför jag känner mig så hemma när jag lyssnar på detta ^_^
Emulator:
taktspelar- och sångljudspolisen från uppsala rapporterar in.
Hittar INGET som stör alls :D Klart ditt bästa verk rent tekniskt. FÖrst asti idag vid lyssning, och nu denna :D
Tycker detta låter så proffsigt. Kunde vara taget från vilken skiva som helst i genren, text och framförande oklanderligt.
Tack för att du delar med dig av detta. Riktigt bra!
(Reservation för att jag kanske kommer tebax och gnäller på ljudet efter en sväng genom monitorerna :lol: )
nejdå, bra bra bra
cykeln:
--- Citat från: Åsa skrivet 28.06.2009, 00:28:47 ---Så, då lyssnar jag på ännu en vismästare ikväll.
Du skulle vara dragplåster på vilken visfestival som helst cykeln..
Jag tycker verkligen om din sång, så egen, och så snyggt i genren!
Fin spelat också. En jättefin demo-demo :)
Det här är tjusningen med kr verkligen.
Ett uppehåll i lyssningen, och så tar man tag i det, och upptäcker så mycket bra musik. I genres jag normalt inte lyssnar på. Givande är det! ...fast å andra sidan så sjunger jag lite Bellman, och det här andas ju lite bellman...kanske därför jag känner mig så hemma när jag lyssnar på detta ^_^
--- Slut citat ---
Tack så hemskt mycket för dina fina ord. "vismästare", "dragplåster" kan jag leva på ett tag :wub:
och att låta "egen" känns också bra!
Javisst finns det mycket musik att lyssna på här, man kan verkligen vidga sina musikaliska vyer!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida