Forum > Färdiga produktioner

Cykeln - Midsommarnattsvals vid Riddarfjärden

<< < (3/8) > >>

Avslappnad:
Normalt lyssnar jag inte på denna genre men i detta fall bugar jag och lyfter på hatten! :) Grym låt, sjusärdeles bra text! :)

Ståbas, en ensam fela och levande dragspel till detta och du har en riktig sommarhit! :) Allsången nästa. ;)

cykeln:

--- Citat från: Eko skrivet 21.06.2009, 23:05:02 ---Ojojoj vilken svår låt med vals mitt i. Men nu tror jag du fått in faserna rätt det finns en baston som ligger fel vid ett av de första "Ulla" på valstakten. Sedan hör man metronomen under valstakten och så kanske det inte ska vara men oundvikligt kanske?
Ja jösses vilken svår låt :D
Eko

--- Slut citat ---

Bastonerna skall undersökas
Metronomen slank in i micken med gitarren av misstag - ska spelas om
Tack för lyssning och påpekanden!
Nejdå den är inte så svår - det är bara jag som inte kan spela den som jag tänker

cykeln:

--- Citat från: Wernborg skrivet 22.06.2009, 00:26:26 ---Fyrtaktsdelarna är väldigt fina. Väldigt fint och självgående gitarrspel. Något förutsägbar melodi kanske, men det hör ju till genren.
Valsdelarna tycker jag går för långsamt och tappar liksom styrfart.
Åter igen. Mycket vackert gitarrspel.

Trivsamt.

--- Slut citat ---
Tack för de fina orden!
När det kommer från dig så suger jag åt mig extra vad gäller gitarrspelet!  :wub:
Kanske valsdelarna är något slöa ..

cykeln:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 23.06.2009, 09:19:49 ---Tjenare.

Bellman och taube helt klart.Lyssnade först på verren med guran,lät bra.Stråk verren(2:an) låter lite mysko..det låter som om stråket ligger några hundradelar på släp..I övrigt så är det en skön visa,men jag satsar nog mina slantar på verren med guran,tycker den håller fint.
Denna funkar nog fin fint live med bara gura och sång.

Mike

--- Slut citat ---
Hallå där!
Ja mina stråkar är inte de bästa - inte heller mitt spel på dem.
Jodå det är ju en traditionell trubadurvisa som kan framföras med enbart sång och gura, men vill ge den något mer arr i inspelningen.
Ska se om jag kan hitta rätt med lite hjälp
Tack för lyssning och synpunkter.

cykeln:

--- Citat från: Avslappnad skrivet 23.06.2009, 09:36:59 ---Normalt lyssnar jag inte på denna genre men i detta fall bugar jag och lyfter på hatten! :) Grym låt, sjusärdeles bra text! :)

Ståbas, en ensam fela och levande dragspel till detta och du har en riktig sommarhit! :) Allsången nästa. ;)

--- Slut citat ---
Tack så hemskt mycket!  :wub:
Det var kul att höra, särskilt som du inte vanligtvis lyssnar på genren.
Jobbar på ståbasen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion