Tjabba Markus.
Jorå,den här känner jag igen.För visst har den varit uppe tidigare?
Mixen:
Texten/sången lite "forcerad" vid 1:05,och det återkommer där texten upprepas..Kanske skippa nåt ord där för bättre flyt.
"I don´t give a damn",sitter som en räkmössa i texten,får assossiationer till en annan KR låt där undertecknad medverkar.Skojar lite där,inga likheter i melodi eller låt.
Om jag mixat detta hade jag lagt lite mer reverbhäng på leaden,smaksaker givetvis.Dock tycker jag att Rebecca ligger lite "ovanpå" mixen/låten.Tendenser till olika rum mellan olika orkesterinsatser och sång.Snyggt delayat dock,lite mer där samt lite mer reverb.
Undrar om inte ett reverb på mastern skulle göra underverk för total ljudet? Inte 80 tals reverberat men liite mer åt det hållet skulle kanske sätta allt på plats..
Guran(komp guran) låter rätt stor(rum) i förhållandet till det övriga,lite hög också kanske.
Skippar man hela min undring,så kanske det räcker med lite reverb/eq:ande i mastringen..
Risken dock,guran hamnar på "Ullevi" då.
Låten då,ja riktigt bra tycker jag.Givet schlagerbidrag,hade vunnit hela klabbet åtminstone på hemma plan.Betydligt vassare än det Christer B. lyckades skrapa ihop i kompis kretsen.Eller klämma ut beroende på hur man ser det
Skit bra detta Markus.
Mvh
Micael