Oj, det förde med sig nya dimensioner, bra! Men låter inte felan väl "blöt" på ett par ställen...
tjo, den är väll blöt hela tiden
den är spelad genom mitt favvo fjäderreverb...
kul att den diggas
Jag är imponerad, otroligt fint spelat David!
Några toner samsas inte med övriga musiken, men det är bara några..
För övrigt så tycker jag det är jäkligt snyggt spelat, vissa grejer är faktiskt otroligt snygga!
Va kul det var att höra! En ny låt blev det
åhh, det värmer att höra sånna fina ord!
tack!
Håller med Cykeln, detta är tungt och hypnotiskt..kanon med Davids fela här..verkligt spännande sound, och bra sjunget missjö
Heja på, lite småfil kvar bara i mina öron, men detta är redan tokbra!!
/Marr
tack:)
David tillförde kontrasten som jag frågade efter, kanon!
men så bra att den hade en plats i dina öron!
...
Felan gjorde verkligen susen och jag antar att den kommer att göra ännu mer sus efter det att den gått igenom dina maskiner
...
hoppas den överlever emus monstermaskiner
,,,
Skön o följsam violin.
...
shysst
feleversionen: Helt klart förstärks den ödesmättade stämningen på ett fint sätt och ger låten lite av ett worldmusic-perspektiv med dragning åt Mellanöstern. Intressant hur önskemålen om mer variation nu känns som bortblåsta. Jäddrigt snyggt spelat av Rönnlund och jag vägrar tro att brännvinet har med saken att göra även om Jan Johansson påstod innan han gjorde plattan Jazz på svenska att de spelemän han hälsade på och upptecknade låtar efter spelade allt sorgligare ju mer sprit de fick innanför västen. Helt klart ett lyft med felan men måste ju arras med turtagning sång och fela. Vill gärna höra fortsättningen, ser ut att bli riktigt spännande!
:)tack!
om man säger så, jag var inte allför packad när jag spelade
jo, är ritkgit nöjd med mitt utryck i denna låt !
Me like that gypsiefiddle a lot - David
alas let the song-parts be song
and the fiddle-parts be fiddle
Like it is in the end
the end
yeeh
jo, nu är ju felan spelad över allting... det är ju inte så bra... så idén om lite uppdeling tror jag på !
...
fiolen sitter som en lotteri vinst bara att skrapa fram hur många gånger pengarna det skall bli med lite mixning o hum melodyne på ett par toner
..
hihi, super !:)
vet inte om jag håller med om melodyne... men det gör nog herr mixare
Jäklar detta var bra!
Jag gillar denna typ av musik starkt.
När jag läste om felan så var jag väldigt skeptisk men jag får säga att jag blev väldigt positivt överaskad. Låter ju skitbra ju!
Skall bli spännande att se hur denna utvecklas.
hehe, najs!
jo fiol kan ju vara många olika saker... vet själv att jag ogillar det i vissa sammanhang....
Alrighty, det börjar riktigt bra. Stämningen bara smyger sig på, känns äkta och ganska mörkt. Felan gör några riktigt schysta grejer, några andra grejer skär ända in till ryggmärgen. Lite melodyne sa någon, ja antingen det eller så kanske man kan klippa och klistra lite.
håller inte alls med om ryggmärgsskärningen .... verkligen inte
lyssnar gång på gång.. och tycker inte det skiter sig nånstans