Forum > Demolåtar
Leif-En vän
asti:
Vet inte om jag hänger med helt i texten!
"hjärtlös motorik" och "blockerar en parad"? Det sista kanske du menar att man är en störande faktor i allt tillrättalagt och tjusigt samhället vill visa upp?
Vill man hålla arret akustiskt skulle man kunna ha tamburin/maraccas som rytminstrument och lägga på en kontrabas. Gitarren skulle jag nog vilja ha lite mer återhållsam.
Ett piano skulle säkert fylla ut bra om man ville utöka arret ytterligare. Låten ger lite vibbar av Hoola Bandoola, t.ex Viktor Jara.
Du sjunger ju väldigt bra och låten är bra, så det borde kunna bli ett riktigt fint slutresultat av det här! Ska bli kul att följa!
Leif:
--- Citat från: asti skrivet 23.05.2009, 16:51:27 ---Vet inte om jag hänger med helt i texten!
"hjärtlös motorik" och "blockerar en parad"? Det sista kanske du menar att man är en störande faktor i allt tillrättalagt och tjusigt samhället vill visa upp?
Vill man hålla arret akustiskt skulle man kunna ha tamburin/maraccas som rytminstrument och lägga på en kontrabas. Gitarren skulle jag nog vilja ha lite mer återhållsam.
Ett piano skulle säkert fylla ut bra om man ville utöka arret ytterligare. Låten ger lite vibbar av Hoola Bandoola, t.ex Viktor Jara.
Du sjunger ju väldigt bra och låten är bra, så det borde kunna bli ett riktigt fint slutresultat av det här! Ska bli kul att följa!
--- Slut citat ---
Nä, jag kanske har gått för långt i mina liknelser här...med "hjärtlös motorik" menar jag att det ska kunna tolkas som, att vara utsatt för våld eller avvisande kroppspråk...och med "blockerar en parad" menar jag att inte kunna hantera samhällsutveckling/stress/press, att vara en person som "blockerar" denna utveckling genom att inte, ja kunna hantera den, så du har ju rätt i din tolkning där...kanske att det blir lite för långsökt ändå...kan nog förbättras/förtydligas...ska ge det en chans. :)
Många bra ideer om arret! Har lite att gå på nu. "Viktor Jara" är en fin låt så det tar jag som ett stort plus! Ja, jag hoppas att det ska kunna bli nåt bra av det här...
Tusen tack för alla goda råd!
bow35:
Jag tycker "hjärtlös motorik" är bra. Och "blockerar en parad" tänker jag om denna stackars människa ens har den effekten. Parader dövar ju ofta samvetet.
Leif:
--- Citat från: bow35 skrivet 24.05.2009, 09:32:06 ---Jag tycker "hjärtlös motorik" är bra. Och "blockerar en parad" tänker jag om denna stackars människa ens har den effekten. Parader dövar ju ofta samvetet.
--- Slut citat ---
Ja, jag tror att jag fattar vad du menar...att en människa som befinner sig i en svår fas i livet inte har effekten att blockera (paraden) utvecklingen-den öser ju på även om den skulle försöka blockeras så som i texten här...har jag fattat dig rätt? Får hålla med dig isf! :) Får nog ändra lite på det...till kanske "möter en parad", eller "beskådar en parad" etc...får se vad det kan bli istället där.
Tack för att du tar dig tid för tolkning! Är mycket tacksam för detta! :)
bow35:
Du har fattat helt rätt. Jag har dock inget bra förslag på text som uttrycker det jag tror du vill säga.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida