Forum > Färdiga produktioner

Asti - Brevet

<< < (11/15) > >>

asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 05.06.2009, 21:06:47 ---Varit på Kreta, har inte kunnat kommentera.

måste erkänna att jag har inte läst allt vad som sagt, lyssnade på den senaste version - om det nu är en sån

Som vanligt är sången superbra. Kristallkar och härlig skön skånska. Men sen är kompet rent ut sagt visset. Kan acceptera basen, i alla fall. Du måste lära dig att programmera trumkompet - om du nu gör så (programmerar). Använder dig du av färdiga trummidi, kanske ett annat trumprogramm skulle vara lösningen. Eller en blandning av alltihop. Nu låter det bara slappt bakom en jättefin melodi.

--- Slut citat ---
Kreta - låter skönt! :wub:
Jag började med ett "färdigt" trummidi, men fick så mycket kritik för att det lät just så, så jag har försökt editera så gott jag kunnat själv.
Men det är kanske som du säger - att det behövs ett annat trumprogram eller helt nya trumljud för att få till ett passande komp....?
Kul i alla fall att du gillar sången!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Harmonica mike:
Tjena Peter.

Lirade lite cajon då..Cajon är ett spanskt rytm instrument,en sorts trälåda med en sträng mekanik inuti för att få till lite rassel i "virveln".Hittade ritning på nätet och snickade ihop en.
Soundet är inte fixat då baskaggen behöver krypa fram ur cajon lådan då din baskagge var ganska dominant.Drog några lätta cymbaler också under introt samt nåt avslag här och där.
Nåväl,så här låter det.

Såga på!

Mike

asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.06.2009, 15:03:48 ---Tjena Peter.

Lirade lite cajon då..Cajon är ett spanskt rytm instrument,en sorts trälåda med en sträng mekanik inuti för att få till lite rassel i "virveln".Hittade ritning på nätet och snickade ihop en.
Soundet är inte fixat då baskaggen behöver krypa fram ur cajon lådan då din baskagge var ganska dominant.Drog några lätta cymbaler också under introt samt nåt avslag här och där.
Nåväl,så här låter det.

Såga på!

Mike

--- Slut citat ---

Jättesnällt att du vill hjälpa till och försöka rädda trumkompet!  :)
Har lyssnat så mycket så jag har svårt att avgöra vad som funkar och inte!
Som det är nu tycker jag det blir lite för mycket i introt, men du skulle fått en fil helt ren från trummor att experimentera med!
Tack för hjälpen, vi får se vad det blir för reaktioner!
/Asti

Harmonica mike:
Tjenare.
Min tanke med cymbal liret var:bara det under introt..Lirade olika för att du skulle förstå hur jag menade.Låten är tight i början och står sig väl med mycket sparsamt trumlir(cymbal),typ det jag lirade.Huruvuída cajon passar eller inte passar är en smakfråga,skippar du dina trummor under cajonen(möjligen behålla baskaggen),samt låter dina trummor gå under resten av låten så blir det variation och olika sound.
Jaja,vi får se vad som sägs..

Missade att du varit på den en sväng till innan jag lirade detta...

Mike

SYNTH:
Jag gillar den en låt som jag tar till mig! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion