Forum > Färdiga produktioner

Asti - Brevet

<< < (10/15) > >>

asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.06.2009, 20:44:11 ---Visst kan jag testa några takter cajon..Möjligen under partiet där basen går,kanske inte så tokigt.
Men det kan bli rätt statiskt då man bara har virvel (som slag eller knack) och baskagge att laborera med.Jag testar efter helgen då jag åker bort tidigt i morgon..
Inget fel på din trumprogg under baspartiet förutom att det behöver varieras lite med ex. vis lite lätta cymbal grejer.Testa också att skippa trummorna helt fram till där basen gör entre´.Congas kanske gör det hela lite stökigt ja..mera tänkt som olika rytm förslag..

Jag behöver tempot i låten så jag kan lira mot metronomen..Dra ett pm om det så testar jag om jag hinner i kväll..

Mvh

Mike

--- Slut citat ---
Jag ska testa lite olika alternativ. Kul om du vill göra ett försök med cajon, vet faktiskt inte hur en sån låter!
Tempot = 120 bpm. Tack!
/Asti

asti:

--- Citat från: mixuz skrivet 04.06.2009, 21:21:51 ---Jag har sagt det förut. En finfin låt  :)  Det saknas kompetens hos mig att kommentera produktionen men i mina öron låter det   bra!

--- Slut citat ---
Det gläder mig! Tack för det!
/Asti

asti:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 04.06.2009, 22:27:16 ---Tänka sej..att jag alltid blir så fängslad av din röst och dina texter i rak kombination :P

Jättefin musik ramar in det hela, bra som vanligt, tror inte du kan släppa ifrån dej nåt dåligt missjö :D

Jag instämmer med Stensdotter, håll dina texter precis så som du gör..för igenkänningsfaktorn är stor...vi är bara människor...och påminnelsen om detta gör dina låtar till nåt positivt man upplever, inte alls bara jämmer och elände ;)

Tack för det Asti, du får mej att lyssna på texten..oxå...och jag som sällan bryr mej om sånt!

/Marr

--- Slut citat ---
Tack själv Marruschkka, dina ord värmer och inspirerar till nya låtar och texter! Men jag ser det ändå som en utmaning att någon gång få till en glad text!  :)
Tack för lyssning och fina ord!
/Asti

asti:
Har nu lagt upp version 3 med ändrat trumkomp och något utökat stråkarr i introt! Kan jag anse den klar nu?

Tokai:
Varit på Kreta, har inte kunnat kommentera.

måste erkänna att jag har inte läst allt vad som sagt, lyssnade på den senaste version - om det nu är en sån

Som vanligt är sången superbra. Kristallkar och härlig skön skånska. Men sen är kompet rent ut sagt visset. Kan acceptera basen, i alla fall. Du måste lära dig att programmera trumkompet - om du nu gör så (programmerar). Använder dig du av färdiga trummidi, kanske ett annat trumprogramm skulle vara lösningen. Eller en blandning av alltihop. Nu låter det bara slappt bakom en jättefin melodi.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion