Forum > Färdiga produktioner

Asti - Brevet

<< < (7/15) > >>

Harmonica mike:
Tjenare.

Det verkar vara nåt galet med nya filen..Precis när sången drog igång så klippte den av..?

Mike

91:an:
Styrkan här ligger helt klart hos kompositören/texten och en eloge till sången, jag lyfter hatten högt! För tankarna till Mikael Wiehe. Kompet känns dock inte som det backar upp sången till 100 % utan kör sitt eget race med undantag för stråkarna. Mest är det hihaten som spelar en egen låt och basen luras med att köra dubbla tempot likaså.  

asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.06.2009, 21:52:27 ---Tjenare.

Det verkar vara nåt galet med nya filen..Precis när sången drog igång så klippte den av..?

Mike

--- Slut citat ---

Konstigt. jag testade och hade inga problem!
/Asti

asti:

--- Citat från: 91:an skrivet 03.06.2009, 21:55:22 ---Styrkan här ligger helt klart hos kompositören/texten och en eloge till sången, jag lyfter hatten högt! För tankarna till Mikael Wiehe. Kompet känns dock inte som det backar upp sången till 100 % utan kör sitt eget race med undantag för stråkarna. Mest är det hihaten som spelar en egen låt och basen luras med att köra dubbla tempot likaså.  

--- Slut citat ---

Tanken är att fastän låten har ett långsamt tempo, så ska det ligga en betoning på 1-4-7 i snabb åttondelstakt som ska accentueras av hihaten, stråkarna och basen för att skapa lite spänning!
Men det kanske inte blev bättre med de nya trummorna......? Har nog lyssnat för mycket nu för att höra det själv!
Hur som helst roligt att du gillar text och sång! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Åsa:
Hej Asti, inte är du så dyster som du utger dig för att vara, det tror jag inte  :D Du har en otrolig förmåga att skriva texter som inte är så klämmigt glada bara, fina tänkvärda texter är det. Melankoliska sådär.. Man lyssnar till texten, och jag är oftast rätt dålig på att lyssna på texter.
Det var det om det. Låten tycker jag är en av dina bättre! Hihaten har jag svårt för.. inte vet jag, men den ligger där och kör sin lilla hiahatta heeela tiden  :) Kan den inte få vila ibland? Jag har inget bättre förslag men ville ändå kommentera den för den tar ner låten lite för mig. Allt i övrigt låter så himla bra. Sången är perfekt, fina aa-stämmor också, lagom i låten.

:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion