Forum > Färdiga produktioner
Asti - Brevet
Harmonica mike:
Tjenare Asti.
Jag brukar inte vara så flitig i dina trådar,skall försöka bättra mig där :)
Låten då:
Jo baskaggen är nog så dominant som Eko sade.Möjligen har Wernis en point om highaten/tamburinen.Kanske halvera antalet slag under sången?
I övrigt finns det inte så mycket att säga om lir och mix,det låter bra.Fin text som du framför bra.
Aaah körerna gillas skarpt ihop med instrumentala outrot,grymt!
Det blir 4/5 puffskydd.Är jag i rätt stämning så blir det full pott.Känner mig rätt så glad nu och är strax på väg ut till stugan för vederkvickelse över helgen,och din text drog lite nedåt..Så jag drog av en pinne :D
Mvh
Micael
asti:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 29.05.2009, 09:28:49 ---Tjenare Asti.
Jag brukar inte vara så flitig i dina trådar,skall försöka bättra mig där :)
Låten då:
Jo baskaggen är nog så dominant som Eko sade.Möjligen har Wernis en point om highaten/tamburinen.Kanske halvera antalet slag under sången?
I övrigt finns det inte så mycket att säga om lir och mix,det låter bra.Fin text som du framför bra.
Aaah körerna gillas skarpt ihop med instrumentala outrot,grymt!
Det blir 4/5 puffskydd.Är jag i rätt stämning så blir det full pott.Känner mig rätt så glad nu och är strax på väg ut till stugan för vederkvickelse över helgen,och din text drog lite nedåt..Så jag drog av en pinne :D
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tjenare HM! Tycker inte du ska ha dåligt samvete för kommentarer till mina låtar! Jag har säkert fått min beskärda del! :)
Ja, trummorna ska jag absolut försöka göra något åt! Tack för puffskydden, mitt börjar bli slitet! ;)
Ledsen om min låt sänkte humöret inför helgen! Själv tänker jag ha en riktigt dyster helg! :)
Tack för lyssning och synpunkter/tips!
/Asti
equality:
Låten är snyggt melodiös, utmärkt sjungen och arrad. Steelguran gillar jag starkt. Groove Agent-trumman har ett standardkomp som med den markerade baskaggen och den flitiga tamburinen inte riktigt funkar till den ganska släpiga takt stycket har. Texten är kanske dubbelt tragiskt med den misär brevskrivaren skildrar och den oförmåga brevsvararen har att möta detta. Men han är ändå ärlig när han beskriver sin otillräcklighet med att han ändå vill vara sällskap och vän. Finns något sympatiskt och mänskligt i detta.
asti:
--- Citat från: equality skrivet 02.06.2009, 00:52:47 ---Låten är snyggt melodiös, utmärkt sjungen och arrad. Steelguran gillar jag starkt. Groove Agent-trumman har ett standardkomp som med den markerade baskaggen och den flitiga tamburinen inte riktigt funkar till den ganska släpiga takt stycket har. Texten är kanske dubbelt tragiskt med den misär brevskrivaren skildrar och den oförmåga brevsvararen har att möta detta. Men han är ändå ärlig när han beskriver sin otillräcklighet med att han ändå vill vara sällskap och vän. Finns något sympatiskt och mänskligt i detta.
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar melodi, sång och arr! Man blir kanske långsamt lite bättre på steelen, får man hoppas i alla fall! Trummorna ska jag definitivt ändra på, har inte hunnit göra något åt det ännu bara. Vad gäller texten står det nu 1 - 1 mellan osympatisk och sympatisk! :)
Tack för lyssning och, som alltid, genomtänkta kommentarer!
/Asti
asti:
Eftersom många tyckte att trummorna, speciellt bastrumman, var lite för hög och påträngande , har jag bytt dom mot diskretare trummor.
Tycker själv att effekten blir att det är mer fokus på sången! Men är låten som helhet bättre så här?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida