Forum > Färdiga produktioner
Asti - Brevet
asti:
--- Citat från: bow35 skrivet 26.05.2009, 21:20:37 ---"Jag tror du behöver någon i ditt liv... ...nå'n annan en mig" Hur skall man kunna skaffa sig nå'n i sitt liv om man är i knipa och mår dåligt? Ett så'nt råd hjälper ju inte den som är i knipa och mår dåligt. När jag säger att det känns som läsaren av brevet bevakar sina egna intressen så menar jag att han på nå't sett sopar rent framför sin egen port i mina öron. Tycker inte det är rätt eller fel att göra det. Det är bara en observation jag gör. (En subjektiv sådan dessutom) Alla har vi behov :D
--- Slut citat ---
Ska försöka förklara idén jag hade när jag skrev texten!
Jag tänker mig någon som läser ett brev från en god vän sedan förr, men som inte träffats på länge och som har svårt att ta till sig bitterheten och innebörden i brevet.
Som inte känner igen personen från ungdomen och är frågande inför vad som hänt och därför känner att han inte har något råd att ge, som kanske t.o.m. kan missförstås.
Han inser att någon som är bättre insatt i personens liv borde vara en bättre hjälp - inte att "skaffa" någon ny vän i den situationen, det håller jag med om inte kan vara så lätt!
Men eftersom denne fortfarande betyder mycket ändå erbjuder han sig att ställa upp som "vän" och "lyssnare".
Något i den stilen gick nog funderingarna runt texten. :huh: :)
/Asti
bow35:
Då förstår jag. Är kanske lite extra känslig då jag kände att det var jag som skrivit det fiktiva brevet.
asti:
--- Citat från: bow35 skrivet 28.05.2009, 21:05:07 ---Då förstår jag. Är kanske lite extra känslig då jag kände att det var jag som skrivit det fiktiva brevet.
--- Slut citat ---
Väldigt roligt när någon har synpunkter på texten, förutom rent allmänt om den upplevs som gripande, dyster, pessimistisk etc!
Det tackar jag för!
/Asti
freddy:
jahapp, positiva klubbens hedersmedlem Asti är tillbaka med en låt. :)
Stråkarna är en aning hårda för låtens bästa tycker jag. Lite mindre staccato/attack hade varit fint. Håller du med? Finns det någon möjlighet för en sådan ändring tro?
Sen tycker jag att du ska byta ut ordet brev mot email så låten kan uppskattas av folk under 55... :P
Nejdå, bra låt det här.. eller mysig mer tror jag. Småputtrande och berättande. Jag lyssnar och följer med, det är väl så det ska vara?
Rocka på!
asti:
--- Citat från: freddy skrivet 29.05.2009, 00:50:36 ---jahapp, positiva klubbens hedersmedlem Asti är tillbaka med en låt. :)
Stråkarna är en aning hårda för låtens bästa tycker jag. Lite mindre staccato/attack hade varit fint. Håller du med? Finns det någon möjlighet för en sådan ändring tro?
Sen tycker jag att du ska byta ut ordet brev mot email så låten kan uppskattas av folk under 55... :P
Nejdå, bra låt det här.. eller mysig mer tror jag. Småputtrande och berättande. Jag lyssnar och följer med, det är väl så det ska vara?
Rocka på!
--- Slut citat ---
Nej, låten går inte att ändra längre - jag har försökt! :) Ska kolla lite extra på stråkarna (antar du menar cello-delen?) och se om jag håller med!
Hm....om jag går över till engelska rimmar ju female på email! :rolleyes:
Det är inte tänkt att vara någon dramatisk låt utan förhoppningsvis mer finstämd och lite avskalad i arrangemanget.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida