Forum > Färdiga produktioner
Asti - Brevet
equality:
Trummorna är bättre. Vore intressant att höra dem i halvtakt i o f s. Sången aningen stark i mixen?
asti:
--- Citat från: Åsa skrivet 04.06.2009, 00:25:41 ---Hej Asti, inte är du så dyster som du utger dig för att vara, det tror jag inte :D Du har en otrolig förmåga att skriva texter som inte är så klämmigt glada bara, fina tänkvärda texter är det. Melankoliska sådär.. Man lyssnar till texten, och jag är oftast rätt dålig på att lyssna på texter.
Det var det om det. Låten tycker jag är en av dina bättre! Hihaten har jag svårt för.. inte vet jag, men den ligger där och kör sin lilla hiahatta heeela tiden :) Kan den inte få vila ibland? Jag har inget bättre förslag men ville ändå kommentera den för den tar ner låten lite för mig. Allt i övrigt låter så himla bra. Sången är perfekt, fina aa-stämmor också, lagom i låten.
:)
--- Slut citat ---
Jag är nog det, tyvärr! Åtminstone för tillfället med alla tråkigheter som händer i min närhet. Men det är skönt att ha KR som en "ventil", när det blir för mycket ledsamheter.
Att skapa musik och spela in får mig på gott humör, även om det kanske inte låter så! :)
Av någon anledning har jag svårt för att skriva glada texter utan att det låter "fel". :wacko:
Roligt att du gillar låt, sång och text! Trummorna har jag svårt att få till, vet inte riktigt varför. Får väl göra ett försök till!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: equality skrivet 04.06.2009, 00:51:25 ---Trummorna är bättre. Vore intressant att höra dem i halvtakt i o f s. Sången aningen stark i mixen?
--- Slut citat ---
Jag vill inte gärna tappa "intensiteten" i låten genom att ta ner trummorna i halvtakt, men jag har funderat på det! Men då måste jag också ändra basen!
Få se, kanske jag gör ett försök ändå. Fokus ska vara på sången i den här låten, så jag vill att den ska vara dominerande, men jag ska kolla upp det!
Tack för dina kommentarer!
/Asti
stensdotter:
Mmmm. :wub: Asti, skriv texterna precis som du gör. Det är din stora styrka, att kunna förmedla något som vi alla kan känna igen oss i. Och jag älskar att det berör, älskar den kvaliteten (läs: gillar att få hjärtsnörp när jag lyssnar ;-).
Bow35 --> Gillar din ärlighet, cred för det!
asti:
--- Citat från: stensdotter skrivet 04.06.2009, 10:56:07 ---Mmmm. :wub: Asti, skriv texterna precis som du gör. Det är din stora styrka, att kunna förmedla något som vi alla kan känna igen oss i. Och jag älskar att det berör, älskar den kvaliteten (läs: gillar att få hjärtsnörp när jag lyssnar ;-).
Bow35 --> Gillar din ärlighet, cred för det!
--- Slut citat ---
Ja, det är nog enda sättet jag klarar, så det är nog inte så mycket att välja på även om jag skulle vilja! :unsure:
Hjärtsnörp låter ju obehagligt, det var ju inte direkt meningen! :o :)
Jag gillar också att få synpunkter på texten - att få inblick i andras tolkningar!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida