Forum > Demolåtar

Symfoni

<< < (2/6) > >>

egghuvud:
Njaee jag hade nog svårt att fatta vitsen med detta. Harmonierna är rätt så tråkiga och avseende arrangemanget så lät det mest som staplade musikaliska klyschor. DEt är inte direkt dåligt men lite tråkigt.-Väldigt långt intro som gör att jag har lite svårt att engagera mig inför vad oms komma skall. Man blir ju nyfiken på dina kryptiska svar kring användningen.  Vad skall det användas till?   :)

Marruschkka:
Jodå, det låter rätt bra Olof..men kan inte låta bli att tycka..om ditt sätt att presentera dina grejer på..din förra som oxå ligger här..vaddå  "Annars"...och den här..liiite mer kan du väl släppa ifrån dej..om du vill ha seriösa kommentarer? Det känns mest trotsigt..ut med språket nu, det finns rätt seriöst folk här som gärna hjälper till bara du bjuder till själv ;)

Jag gillar iaf båda dina låtar, och jag är en generös typ..är du det?!!! :D

Lycka till!!!

/Marr

olofd:
jag är trotsig och är inte ute efter något mer än era åsikter om mitt ljud.
Det uppskattar jag jättemycket.

Varför behöver ni veta mer??

Harmonica mike:

--- Citat från: olofd skrivet 19.05.2009, 23:06:11 ---jag är trotsig och är inte ute efter något mer än era åsikter om mitt ljud.
Det uppskattar jag jättemycket.

Varför behöver ni veta mer??

--- Slut citat ---

Kontrollrummet är en mötesplats för musikintresserade,såväl amatörer som proffs.Många med stor kunskap här som villigt delar med sig.

Så här kan det se ut som exempel då:

Låtnamn:Habba baluba
Artist:Marley freak
Kompositör/text:Nisse persson musik,John Lundgren text
Ev,medverkande:Nisse på syntar och percussion,John på sång,bas och gura
Genre:Jamaica gung
Status:Strax färdig demo,tror jag?
Format:mp3
Tillverknings år:2009

Hej.
Jag och min kompis Nisse har spelat in ett nytt alster idag.Vi har mixat så gott vi kan.Lite tveksamma på baktakts guran i låten,håller spelsättet och soundet?
Givetvis blir vi glada om ni kommer med era synpunkter på vår låt.Alla kommentarer uppskattas.

Hälsningar

Nisse/John

#####################

Det ger en prydlig presentation i trådhuvudet samt lite information kring vad man funderar på i mix/låt...
Det allra viktigaste kriteriet är dock att: kommentera andras alster.
Forumet och i synnerhet demo sidorna bygger ju på det.Om alla gjorde som dig,så skulle kontrollrummets demo avdelning själv dö,det är du väl tillräckligt begåvad för att förstå?
Om man ser till dina låtar och produktioner,så håller dom hög klass.I och med det så har du kunskap och kan lära oss andra lite.Syftet med KR:s demo sidor är:Man kör fast i mixningen och produktionen mellan varven och behöver andra öron för att komma vidare.
Du behöver våra öron,och vi dina - enkelt uttryckt.Vilket du bekräftar med din utsaga ovan.Trotsighet hör till tonåren när man skall befästa sin identitet och bli någon,och de har du passerat musikaliskt med råge.Här på KR står musiken i centrum,och inte personlig utveckling.Spela svår finns det andra forum för.Efter svår hade man kunnat skriva musik och infoga en sån här  :D
ja du fattar säkert lite humor.

Förslagsvis:Kolla in färdiga/ofärdiga demon och de som får/fått lite kommentarer.Lägg nån seriös kommentar som utvecklar trådskaparens funderingar/instrumentala färdigheter kring mix och framförande - så blir alla nöjda och glada.

"För att få en vän,bör man vara en." Det har följt mig som en ledstjärna genom livet,och det fungerar lika bra med en liten omskrivning i musiksammanhang: Kommenterar man,så får man kommentarer.Lägger man in lite ödmjukhet i detta - voila! Då blir man en trevlig prick som folk uppskattar.

Mvh
Micael

Rattlesnake:
Ja, jag kan bara hålla med föregående talare, det var nog det bästa jag har läst angående demopostning.

Jag förstår att du vill ha allt gratis och snabbt, men det funkar inte så. Även om det går några gånger i början, så är det så att för att få måste du ge, så enkelt är det.

Förutom att kommentera andra konstruktivt, så är en annan trevlig sak att besvara de kommentarer man får. Då visar man att man uppskattar att folk har bemödat sig att lyssna och kommentera.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion