Forum > Demolåtar

Symfoni

(1/6) > >>

olofd:
Kommer väl få en hel del hånskratt nu
men det skulle vara kul att se vad ni tyckte om detta:

http://www.catherinemusic.se/slaskmixar/Capricornsymp.mp3

(Tar en stund innan låten kommer igång, men det är meningen till det syfte den skall användas)

:P

Kon-Trollet:
detta låter ju som filmmusik, men jag blir inte klok på vilken genre -det börjar som en sci-fi rulle, sen blir det rysare, sedan thriller, sen woody allen-drama och slutligen en samproduktion mellan BBC och fransk television...  :D :D

lite väl många hopp mellan stämningarna alltså - men det kanske är precis det som är meningen...jag vet ju inte vad detta är avsett för. :huh:

olofd:
Det är meningen!!

olofd:
ingen som är duktig på sådanhär musik och kan ge lite tips??

Harmonica mike:
Hej Olof.

Svårt att veta vad du vill ha synpunkter på?

Så kommentaren blir högst subjektiv.Jag lyssnar rätt mycket på klassiskt,men är ingen expert på något sätt..
Rattlesnake,Memphis och Dividend är väl de lysande stjärnorna i den genren på KR.

Jag gillar stycket och dispositionen.Flöjten lite dominant/vass och inte i samma rum som pianot och timpani trumman,snyggt det första partiet.När stråket och blåset gör entre är det riktigt läckert,bra mixat där.Sen när "rockoperan" gör entre´,så faller jag som en fura - hel läckert!
Baskaggen något dominant i ljudbilden under rock öset,en liten sänkning på nån db gör susen.

I övrigt låter det kanon,och låten skulle lätt göra sig till nåt filmiskt.

Bra jobbat!

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion