Forum > Färdiga produktioner
Yllet - I have no place to go
Harmonica mike:
Tjenare.
Sång,bas,guror går fram fint och är väl separerade..Baskaggen har ett litet övertag i mixen,det är det enda som stör i lurarna..kommer inte åt monitorerna nu..Pukorna låter lite vassa,antar att du skurit friskt,men det stör inte.Dom passar i ljudbilden tycker jag.Möjligen lite mer virvel..
Men ta mina tips med en liten reservation,lyssnar i monitorerna i morgon,,Baskaggen bör du sänka,det är jag säker på dock.Lite för hårt mastrat också,dynamiken ligger ihop pressat strax under nollan - lätta lite där.Det blir lite "ljudmatta" i mellanregistret pga.. det.
Jag gillar denna låt,skön Jon anda i prodden.Snor tajt lirat!
Mvh
Micael
Yllet:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.05.2009, 00:35:51 ---Tjenare.
Sång,bas,guror går fram fint och är väl separerade..Baskaggen har ett litet övertag i mixen,det är det enda som stör i lurarna..kommer inte åt monitorerna nu..Pukorna låter lite vassa,antar att du skurit friskt,men det stör inte.Dom passar i ljudbilden tycker jag.Möjligen lite mer virvel..
Men ta mina tips med en liten reservation,lyssnar i monitorerna i morgon,,Baskaggen bör du sänka,det är jag säker på dock.Lite för hårt mastrat också,dynamiken ligger ihop pressat strax under nollan - lätta lite där.Det blir lite "ljudmatta" i mellanregistret pga.. det.
Jag gillar denna låt,skön Jon anda i prodden.Snor tajt lirat!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Skitbra kommentar som vanligt och jag suger åt mig. Höll med om det du skrev och åtgärdade det genast nu i morse.
Tack!
Stolle:
Hur låter det? Jo på det stora hela låter det mycket bra! Jag tycker att låten låter helt rätt men jag reagerar lite på att den är lite hårt komprimerad/limiterad. Det är inte katastrof men jag hade nog föredragit lite mer dynamiskt ljud. Det andra jag reagerade på var trummorna. Kanske är virveln en aning för hög. Sen tycker jag att pukorna i slutet var lite väl vassa. Eller ligger det något annat med dem där i slutet som är vasst? Något i den riktigt ljusa diskanten störde mig där.
MaxB:
Det är ett skönt sound, även i lyssning i min laptops simpla högtalare. Känns också som att alla ljud går fram bra i den miljön.
Gillar den här låten!
Harmonica mike:
Tjenare.
Lyssnat på denna flera gånger idag via monitorer och lurar.Hör tydligt förändringarna du gjort,helt klart åt rätt håll.
Musiken är dynamisk och fin.Staplarna snuddar taket och allt är frid och fröjd.När sången gör entre på de kraftfulla partierna så bångnar taket..Jag tror boven är gurorna.Testa och lätta lite på gurornas topp frekvenser.Dels ligger dom lite dominanta i ljudbilden där dom är som högst,samt påverkar hela mixen lite negativt.Nu är vi ju inne på hårklyverier som du förstår,men Stolle har helt klart en point om att det låter lite maxat stundtals.
Möjligen att en liten lättnad på master eq:n gör samma jobb,men jag hade testat att bara beskära gurorna lite separat - det kan räcka.Eller en volymsänkning på de volym mässigt starka gurapartierna,det är nog mera riktigt.
Virveln tycker jag ligger bra i ljudbilden nu,samma med baskaggen.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida