Forum > Färdiga produktioner

Yllet - I have no place to go

(1/6) > >>

Yllet:
För er som läser min pluggblogg kan jag berätta att jag använt mig av BootEQmkII på samtliga kanaler för subtil färgning av ljudet samt Tessla SE (som jag visserligen ännu inte skrivit om på bloggen men som kommer...) på alla gruppsår.

I have no place to go
[mp3=200,20,0,left]http://www.sweetwaterpirates.com/lyrics/Sweet%20Water%20Pirates%20-%20Demo%202009%20-%20I%20have%20no%20place%20to%20go.mp3[/mp3]

I have no place to go

Im walking around the city
Stumbling in the night
Looking for direction
Looking for the light

Ohh I really told you so
I have no place to go...

Im running around the city
Im reaching for the light
Still got no direction
And theres no one in sight

Ohh I really told you so
I have no place to go...

I have no place to go...

Eddi:
Skön trallvänlig Yllet-låt. Med jättetight gitarrspel. Värmen från BootEQmkII märks tydligt. Jag har börjat använda den men min bild försvann så jag får väl bota om den antar jag. Du kör väl inte med förinställda presets antar jag.
Eko

Yllet:

--- Citat från: Eko skrivet 13.05.2009, 10:32:51 ---Skön trallvänlig Yllet-låt. Med jättetight gitarrspel. Värmen från BootEQmkII märks tydligt. Jag har börjat använda den men min bild försvann så jag får väl bota om den antar jag. Du kör väl inte med förinställda presets antar jag.
Eko

--- Slut citat ---

Nä jag använder inte presetsen utan lägger bara BootEQmkii först på alla kanaler, sätter på tube och drar upp DRV så VU-mätaren nästan slår på rött på det starkaste (det distar självklart inte). På detta sätt blir det en subtil färgning på varje spår som tillsammans blir en trevlig helhet. Vidare så skruvar jag ju på eqn efter behag på varje enskilt spår...

/Jon

Åsa:
Rackarns vilken trevlig låt, hm, har nog aldrig sagt "trevlig" om en låt förut  :D
Men den var så skönt lätt, poppig, medryckande och så lät den sådär snyggt engelsk..
Måste lyssna igen!

Kanske lite tunn liksom i introt. Men annars tycker jag den låter rätt klar, jag skulle kunna köpa det här iallafall  ^_^ Ja jo, för mig skulle den lätt kunna ligga i "färdiga mappen".

+ (efter ytterligare några varvs lyssning så känns introt helt rätt faktiskt också  :) )

SYNTH:
Får också säga en rackans trevlig låt du har fått till en skön sådan! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion