Forum > Färdiga produktioner

Eko - A miracle

<< < (6/7) > >>

Eddi:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 09.05.2009, 17:30:50 ---Solklart en av dina bästa EKO....jag blir inte klok på stuket - det är nästan för daterat för slutet 90 med...men det är slickt proddat...

--- Slut citat ---
:D Tack Bengan - ja då är vi två - jag vet inte heller vilket stuk det handlar om. Kollade upp om jag hade några som helst anteckningar och det verkar som om du har rätt aprill 2001 verkar den vara gjord. Proddningen har mestadels skett i en Roland D20 sequenser innan det landade i Fostex
Eko

Eddi:

--- Citat från: stajo skrivet 10.05.2009, 12:58:10 ---skitcool låt :)

--- Slut citat ---
:D Tack Stajo
Eko

Eddi:

--- Citat från: Yllet skrivet 10.05.2009, 13:26:31 ---Skriver medan jag lyssnar. Introt ger ett positivt intryck, intressant ljudbild. Sången ligger för svagt (det märks framförallt om du skruvar ner volymen, då försvinner sången nästan helt) men basen har ett trevligt ljud. Om jag förstår din tanke rätt med denna låten, så har sången ingen bärande funktion och behöver därför inte ligga så starkt? Det är ju helt upp till dig som låtskapare. Men om syftet är att sången ska gå fram bra, så bör du skruva upp den, alternativt mixa den annorlunda.

Överlag inte mycket att klaga på, låten har en speciell karaktär och jag tycker mixen gör den rättvisa. Fixa till sången så blir det bra.

Låten som sådan är skön att lyssna på, helt klart.

/Jon

--- Slut citat ---
:D Tack Jon Prodden och sången är som sagt limmade så det får bli en ny version från början såsmåningom - och med så mycket positiva kommentarer så har jag nog inget val hehe
Eko

Eddi:

--- Citat från: asti skrivet 11.05.2009, 21:36:14 ---Låten har något visst - ger mig associationer till Flash and the Pan. Det händer väl inget som man hoppar till av, men det blir heller aldrig enformigt.
Den ska jag lyssna på fler gånger!

--- Slut citat ---
:D Tack Asti - du får lyssna hur många ggr du vill.
Eko

Harmonica mike:
Blev tvungen att återvända till den här..Gillar det så in i h-e!

Men sång ljudet Eko..Inte bra.Det måste gå att få sångaren ur kaffe burken.Jag soul sjöng/wailade lite till detta då fisket är inställt idag,order från chefen.Tror det skulle bli rätt fräckt.Jag gör gärna ett försök om du vill så fort jag har mer tid,dvs. när havsöringarna ligger i frysen.. :)
Tror du på mig,att jag kan göra detta trovärdigt och bra,så behöver jag en verre utan sång och texten..

Mvh
Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion